Sisäänkirjautuminen
Valitse koulutus
Ilmoittaudu

1960-luku
 

Markkinointi-instituutin liikemerkki vuonna 1969 Töölöntullin rakennusprojekti

1950-luvulla tehty päätös rakentaa uusi toimitalo vietiin määrätietoisesti loppuun. Rakennustyöt alkoivat Töölöntullinkadulla helmikuussa 1960, harjannostajaisia vietettiin lokakuussa 1960 ja muuttamaan päästiin toukokuussa 1961.

Myynnin koulutus laajeni

Myynnin koulutus laajeni nopeasti monille erikoisaloille: myyntimieskurssin lisäksi kehitettiin autoalan myyjän kurssi, tekstiilimyyjän ammattikurssi, kello- ja korumyyjän ammattikurssi, maalimyyjän ammattikurssi, huonekalumyyjän ammattikurssi, kenkämyyjän peruskurssi, rautamyyjän peruskurssi ja työkalumyyjän peruskurssi.

Konsulenttikoulutus aloitettiin 1962 ja kiinteistönvälittäjäkoulutus 1969.

Syksyllä 1965 vakinaiset opintolinjat olivat seuraavat:

  • Markkinointikoulu
  • Somistajakoulu
  • Myyjäkoulu
  • Mainoshoitajakurssi
  • Kauppateknikkokurssi
  • Myyntimieskurssi
  • Autoalan myyjän kurssi
  • Konsulenttikurssi
  • Kaupallinen peruskurssi

 

Gallup kannatusyhdistykselle

Tutkimustoiminta on koulutusta lähellä ja sitä tukevaa. Tämän pohjalta Myynti- ja Mainoskoulun Kannatusyhdistys osti Suomen Gallup Oy:n osake-enemmistön yhtiön perustajalta fil. maist. Artturi Raulalta.

Uusi nimi 1969

Myynti- ja Mainoskoulun nimi herätti keskustelua, sillä sen ei katsottu enää kattavan oppilaitoksen kasvanutta ja muuttunutta toimintaa. Kun markkinointi käsitteenä oli juurtunut kielenkäyttöön, tästä saatiin uudelle nimelle hyvä ja moderni alkuosa. Näin päätettiin vuonna 1969 muuttaa Myynti- ja Mainoskoulun nimi Markkinointi-instituutiksi.

1960-luvun lopussa opiskelijoita oli runsaat 2 000. 
 

1960-luku