Sisäänkirjautuminen
Valitse koulutus
Ilmoittaudu

1980-luku
 

Markkinointi-instituutin liikemerkki vuonna 1988 Kasvua ja kansainvälisyyttä: mainonnan koulutusta Neuvostoliittoon

1980-luku oli kansainvälistymisen aikaa. Koulutuksen vienti Neuvostoliittoon alkoi 1985, jolloin kansainvälisen mainonnan koulutus aloitettiin naapurimaan mainonnan asiantuntijoille. Markkinointi-instituutti oli ensimmäinen länsimainen oppilaitos, joka pääsi aloittamaan kaupallista koulutusta Neuvostoliitossa.

BPS, MHT, talouspäällikön tutkinto

Vuonna 1988 tehtiin sopimus International Management Centerin (IMC) kanssa Bachelor of Professional Studies in Marketing BPS -tutkinnon aloittamisesta Markkinointi-instituutissa.

Vuonna 1984 alkoi yhteistyö International Advertising Associationin (IAA) kanssa. IAA akkreditoi mainoshoitajatutkinnon, ja samalla käynnistyi myös dip. IAA-koulutusohjelma. MAT-tutkinnon opiskelijat saavat tänäkin päivänä tutkintotodistuksensa kanssa kansainvälisen IAA-diplomin.

1980-luvulla talous- ja yrityshallinnon koulutusta kehitettiin voimakkaasti. Tällöin syntyi mm. talouspäällikön tutkinto, MHT-tutkinto ja luottotutkinto

Merkonomikoulutus 1989

Merkittävä historian etappi on merkonomikoulutuksen aloittaminen. Valtioneuvosto antoi vuonna 1989 Markkinointi-instituutille luvan järjestää ammatillista peruskoulutusta kaupan ja hallinnon alalla.

Seuraavana keväänä aloitettiin liiketalouden opistotutkinto eli merkonomitutkinto. 1990-luvun lopulla opistotason koulutus lopetettiin maassamme ja merkonomi-nimike siirrettiin toisen asteen liiketalouden perustutkintoon.

Markkinointi-instituutti järjestää yhä edelleen merkonomin tutkintoon valmistavaa koulutusta sekä järjestää näytöt.

Yrityskoulutus vakiinnutti asemaansa. Räätälöityjä ohjelmia suunniteltiin ja toteutettiin useille yrityksille.

Markkinointi-instituutti oli mukana kielidiplomin kehittelyssä ja testien järjestämisessä heti alusta lähtien.

Kauppaoppilaitoksen rakennus kannatusyhdistykselle

Tilanpuute oli pakottanut siirtämään toimintoja viereiseen, entiseen TVK-taloon, kunnes 1987 Markkinointi-instituutin Kannatusyhdistykselle tarjoutui jännittävien välivaiheiden jälkeen mahdollisuus ostaa entinen Helsingin Kauppiaitten Kauppaoppilaitoksen rakennus.
Ja taas alkoi pitkä tilojen uudelleensaneeraustyö.

Tuloksena instituutti sai suuremmat ja toimivammat tilat, jotka voitiin joustavasti yhdistää aikaisempiin.

 

1980-luku