Pienyrittäjä Kai Hakala päivitti markkinointiosaamisensa

Julkaistu 2.9.2019

Kauppaopiston markkinointikoulutuksesta oli kulunut sen verran paljon aikaa, että yrittäjä Kai Hakala koki tarpeelliseksi uudistaa markkinointiosaamistaan. Markkinointiammattilaisen sertifikaatin opinnot ovat tarjonneet Hakalalle uusia ideoita ja näkemystä päivittäiseen työskentelyyn.

Lemillä koti- ja mökkitalkkarina sekä metsurina toimiva pienyrittäjä Kai Hakala lähti kehittämään markkinointiosaamistaan kun yritys alkoi valmistaa Orakas-hyötykasvikuivureita. Hakala markkinoi kuivureita kotimaassa ja tulevaisuudessa myös ulkomailla. 

– 1990-luvun kauppaopiston markkinointikoulutuksesta on kulunut paljon aikaa ja maailma on muuttunut. Markkinointitietoni oli siirrettävä moderniin versioon. Tutkinnon antama selkänoja on tarpeen jatkuvasti liikkuvassa ja muuttuvassa liike-elämässä, Hakala taustoittaa.

– Markkinoinnissa on tapahtunut viimeisten vuosien aikana niin paljon muutoksia kanavien, toimintamallien ja teknologian saralla, että tietojen päivittämiseksi tarvitaan uudenlaisia koulutusmuotoja. Liiketoiminnan digitalisoitumisen myötä yhä useammissa tehtävissä myös tarvitaan markkinoinnin taitoja. Tästä syystä olemme suunnitelleet yhdessä Markkinointi-instituutin kanssa nykytarpeisiin sopivan tutkinnon, kertoo Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki.    

Koulutus on tarjonnut Kai Hakalalle myös verkostoitumista ja uusia tapoja nähdä eteen tulevia tehtäviä ja asioita:

– Tuntuu kuin olisin aloittanut monet asiat alusta asti uudelleen. Suosittelenkin Markkinointiammattilaisen sertifikaattia kaikille, jotka tarvitsevat uusia näkemyksiä markkinointiin.

Markkinointiammattilaisen sertifikaatti on perusta tuloksellisen markkinointiviestinnän tekemiselle

Sertifikaattiohjelmassa vankka perusosaaminen yhdistyy ajankohtaisuuteen ja osallistujan omiin sekä hänen työnantajansa tarpeisiin. Ohjelmassa pääsee syventymään oman kiinnostuksen mukaan esimerkiksi kansainväliseen markkinointiin, asiakaskokemukseen tai uusiin markkinointiteknologioihin.

– Yhteistyön ansiosta osallistuja saa nyt samassa paketissa kahden merkittävän markkinointikouluttajan parhaat palat sekä hienot mahdollisuudet verkostoitua, ohjelmaa Markkinointi-instituutissa kehittänyt Mervi Karvo sanoo. 

Karvo kuvailee ohjelmaa kivijalaksi, jollainen jokaisella markkinointia työkseen tekevällä pitäisi olla. – Ohjelmasta saa vahvan perustan tuloksellisen markkinointiviestinnän tekemiselle.

Tukea osaamisen uudistamiseen uran eri vaiheissa

Markkinointiammattilaisen sertifikaatti on osaamispolun ensimmäinen taso. Myöhemmin on tarkoitus julkaista sertifikaattiohjelmia seuraaville ammattilaistasoille.

– Peräti 98 % asiakkaistamme suosittelee meitä, ja monet palaavat aina uudelleen kehittämään osaamistaan kanssamme. Haluamme siksi luoda sertifikaattiohjelmista polun, joka tukee markkinoinnin ammattilaista hänen uransa eri vaiheissa, sanoo Markkinointi-instituutin ja Rastorin markkinointi- ja viestintäjohtaja Anne Niemi-Hakala.

Yksi tyytyväisistä asiakkaista on Kai Hakala:

– Molemmat kouluttajatahot, Markkinointi-instituutti ja Marketing Finland (ent. Mainostajien Liitto), ovat pitäneet kouluttajatason tosi korkealla, Hakala sanoo. – Koulutusmateriaalia ja -kokemuksia on pystytty kohdentamaan suoraan jokapäiväiseen työskentelyyn. Tutkinnon kouluttajat ovat asiansa osaavia ja tuovat jatkuvasti ideoita päivittäiseen työhöni. Ammattitaitoinen henkilökunta ja kouluttajat tarjoavat taatusti vastinetta panostuksille.

Ohjelma on laajuudeltaan 30 opintopistettä ja sen suorittaminen kestää noin puolitoista vuotta osallistujan omasta tahdista riippuen. Tutkinnosta saa itselleen todistuksena Markkinointiammattilaisen sertifikaatin. 

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan

Artikkelista on julkaistu versio aiemmin MARKin verkkosivuilla.

Jaa sivu