MMA 2.1.2019: Myyjä, sinun kauppasi eivät ole vain sinun

Julkaistu 2.1.2019

"Moni yrityksen myyntitehtävissä työskentelevä ajattelee, että myynti alkaa siitä, kun myyjä pääsee asiakastapaamiseen ja kättelyt on suoritettu. Nyt seuraavat joko hyvät tai huonot uutiset riippuen siitä, millainen käsitys myyjällä on ollut omista myyntikyvyistään.

Ennen asiakastapaamista päättäjä on ollut useiden yrityksen toimenpiteiden kohteena ja kohdannut markkinoinnin luomia lupauksia.

Tarkoitus ei ole viedä leipää myyjän suusta eikä julistaa yrityksiin sisällissotaa vaan avata kokonaisuutta ja rakentaa yhteistyötä. Samalla tavalla kuin myyjä nyt älähtää, että helppo se on sieltä konttorilta huudella kentälle, loukkaantuu markkinoija tai viestijä tehtyään valtavasti toimenpiteitä asiakkaan saamiseksi. Kauppojen tultua hän kuulee vain, miten myyjä kehuu myyntitaitojaan", kirjoittaa Markkinointi-instituutin markkinointi- ja viestintäjohtaja Anne Niemi-Hakala Myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten blogissa. Lue koko kirjoitus MMA:n verkkosivuilta.

Jaa sivu