MMA 27.2.2019: Ammattilaisia rekrytoidaan väärin perustein

Julkaistu 27.2.2019

"Markkinoinnin työpaikkailmoituksissa peräänkuulutetaan kokemusta some-kanavista ja monenlaisten työkalujen hallintaa. Työnantaja, mihin unohtui liiketoiminnan ymmärrys?

Olen seuraillut työpaikkailmoituksia, joilla etsitään markkinoinnin tekijöitä. Hakijoilta vaaditaan digiosaamista eri muodoissa. Se ei yllätä. Sen sijaan ihmetyttää, mitä hakijoilta ei ilmoitusten perusteella odoteta.

Ilmoituksissa loistavat poissaolollaan sellaiset ominaisuudet, kuten kasvun moottori, liiketoiminnan tuki, asiakasymmärrys, tavoitteet ja seuranta. Lienevätkö ne sisäänrakennettuina työntekijöiltä toivottuun ”kokemukseen”? Toivottavasti.

Vai haetaanko avoimilla työpaikkailmoituksilla operatiivisempia tekijöitä, ja senkö vuoksi digitaalisuus ja yksittäiset työkalut nousevat esiin? Kenties rekrytoivissa yrityksissä ei täysin ymmärretä, mitä markkinoinnilla voitaisiin saada aikaan", kirjoittaa markkinoinnin ja viestinnän koulutuskokonaisuudesta vastaava tarjoomapäällikkömme Mervi Karvo Myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten blogissa. Lue koko kirjoitus MMA:n verkkosivuilta.

Jaa sivu