Copywriterin koulutusohjelma

Haaveiletko copywriterin työstä? Onko sisällöntuotanto lähellä sydäntäsi? Alan ammattilaiset valmentavat untuvikoista ja konkareista kaupallisen kirjoittamisen ammattilaisia. Koulutus soveltuu monen tasoisille kirjoittajille. Joustava aloitus – aloita orientoivat verkko-opinnot, kun sinulle sopii!

Koulutus alkaa
16.1.2019

Hinta 2850 € (+ alv 24%)

Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.

Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.

Koulutuksen kesto 12 kk
Paikka Espoo, Tapiola
Koulutuspäivät 9

Seuraavat alkamisajankohdat 16.1.2019

Lisätietoa koulutuksesta

Copywriterin koulutusohjelmassa yhdistetään luovuus, kirjoittaminen ja markkinoinnin osaaminen. Koulutuksen käytyäsi kirjoitat kohderyhmiä puhuttelevia tekstejä, osaat valita kohderyhmäsi tavoittavat mediat sekä hyödyntää niiden tarjoamat mahdollisuudet – olivatpa mediat sitten digitaalisia ja perinteisiä.

Ymmärrät hyvän briefin merkityksen luovan työn käynnistäjänä. Harjaannut myös antamaan ja vastaanottamaan rakentavaa palautetta.  Pystyt ottamaan vastaan haastavampia toimeksiantoja ja lunastat tilaajasi odotukset. Ymmärrät, miten copywriter tukee liiketoimintaa. 

Koulutus sopii aloitteleville copywritereille, oman työn ohessa markkinointiviestintää kirjoittaville ja muille, joita kiinnostaa kaupallinen kirjoittaminen. Koulutus sisältää runsaasti kirjoitusharjoituksi. Rakennat myös itsellesi portfolion, jota voit hyödyntää käyntikorttinasi ja työnhaussa. 

Sinua saattaisi kiinnostaa myös Tekstisuunnittelijan tutkintomme.

Kysy lisätietoja
Mervi Karvo tarjoomapäällikkö 0400 878 099 mervi.karvo@markinst.fi

"Kouluttajat olivat loistavia, ja heitä kuunteli innolla."


"Oma kirjoittamiseni kehittyi valtavasti, kun sain keskustella ammattilaisten kanssa harjoitustöistä ja omista teksteistäni."


"Uskallan haastaa itseni enkä tyydy ensimmäiseena ajatukseen. Sain käyttööni luovaa työtä auttavia prosesseja."


Koulutuspäivät
16.1.2019, 25.2.2019, 18.3.2019, 6.5.2019, 3.6.2019, loput koulutuspäivät ilmoitetaan myöhemmin
Laajuus
Koulutus kestää noin 12 kk. Siihen sisältyy itsenäisesti opiskeltava verkko-opiskelujakso, 9 koulutuspäivää sekä 2–4 h ohjattua etäopiskelua viikossa. Laajuus on 18 op.
Kouluttajat

Kati Keronen, consultant, Valoria Oy

Piritta Seppälä, sosiaalisen median ja verkkoviestinnän konsultti ja kouluttaja, Viestintä-Piritta

Saara Toivonen, creative, coach, copywriter, LM&

Markku Rönkkö, kirjailija

Mikko Eskelinen, Senior Creative, copywriter, Valve

Copywriterin koulutusohjelma koostuu neljästä osiosta: verkko-opinnoista, Copywriter digitaalisessa ympäristössä, Copywriter offline-medioissa sekä oman portfolion kokoaminen. Opinnoissasi perehdyt kattavasti kaupallisen kirjoittajan työhön runsaiden harjoitusten ja tehtävien kera. Tämä tarjoaa oivan mahdollisuuden heittäytyä ja laittaa luovuutesi likoon turvallisessa ja inspiroivassa ympäristössä.

 

1. Orientoiva verkko-opiskelujakso

Opinnot alkavat itsenäisellä etäopiskelujaksolla, jossa orientoidut copywriter-opintoihin ja herätät sisälläsi kytevän copywriterin sydämen. Pysähdyt luovuuden äärelle ja opit katsomaan ympäröivää, tavalliseltakin tuntuvaa maailmaa copywriterin silmin. Lisäksi syvennyt pohtimaan, miten copywriter omassa työssään tukee liiketoimintaa ja liittyy osaksi markkinoinnin kokonaisuutta. Aloitat myös ammatillisen digitaalisen jalanjälkesi rakentamisen tämän osion aikana sekä valmistaudut antamaan ja vastaanottamaan palautetta osana copywriterin luovaa työtä.

Kaikki tämän osion materiaalit (testit, tehtävät, harjoitukset, taustamateriaalit) rakentavat pohjaa ja tukevat tulevien koulutuspäivien ja käytännön tekstisuunnittelun antia.

Voit opiskella tämän osion joustavalla aikataululla eli silloin, kun sinulle parhaiten sopii – joko ennen koulutuspäiviä ja tai niiden ohessa.

2. Copywriter digitaalisessa ympäristössä

4 koulutuspäivää ja harjoitukset

Tässä osiossa valitset itse tuotteen, palvelun tai aatteen, jota työstät läpi osion. Harjoituksissa etsit luovuutesi lähteitä ja harjoittelet kirjoittamista digitaalisiin kanaviin kuten blogiin, sähköpostisuoraan, laskeutumissivulle ja www-sivulle. Lisäksi pääset käsikirjoittamaan podcastia ja videota sekä otat käyttöön ammatillisen some-profiilin.

Vakuuttavaa tulosta sisältöstrategialla

  • Strategia, ostoprosessi ja vaikuttavan kirjoittamisen malli. Valitset tuotteen, palvelun tai aatteen, jota kuljetat harjoituksissa teemanasi.

Toimivat verkkosivut ja verkkokirjoittaminen

  • www-sivut
  • SEO eli hakukoneoptimointi kirjoittajan roolissa
  • Sähköpostisuora, blogi ja audio- eli podcast-käsikirjoitus

Tavoitteellista sisältöä someen

  • Facebook, LinkedIn, Twitter ja Instagram
  • Sosiaalisen median vaikuttavuuden seuranta

Video – liikkuvaa kuvaa ketterästi

  • Videon käsikirjoitus
  • Oma hissipuhe liveksi

 

3. Copywriter offline-medioissa

4 koulutuspäivää ja harjoitukset

Tämän osion harjoituksissa syvennyt asetetuista tavoitteista johdettuun offline-mainonnan suunnitteluun. Erityistarkastelussa ovat tv-mainonta, printti ja radio.

Idea on kaikki

  • Opit ideoimaan ja tekemään kaupallista ja yhteiskunnallista viestintää tavoitteellisesti.
  • Konsepti, kampanja, mainos ja niiden ideointi

Kuva ja sana

  • Ilmoitus, juliste ja muu painettu mainonta

Leijonan laji: mainoselokuva

  • Mainosfilmin prosessi ja lajityypit
  • Tarinankerronta ja käsikirjoituksen muodot

Radio – kirjoituksia korvalle

  • Radiomainonnan prosessi ja lajityypit
  • Tarinankerronta ja käsikirjoituksen muodot

 

4. Oman portfolion kokoaminen

1 koulutuspäivä ja portfolion koostaminen

Kokoat ohjatusti tehtävistä sekä muista töistäsi portfolion omiin tarpeisiisi. Se auttaa sinua tuotteistamaan osaamisesi sekä toimii käyntikorttinasi nykyisissä tai tulevissa työtehtävissä.

Portfoliollasi voit vakuuttaa niin asiakkaat kuin työnantajat ja digitaalisena se auttaa sinua löytymään verkossa silloin, kun osaamistasi tarvitaan. Portfolion koostamisen ohessa opit copywriterille olennaisia taitoja, kuten briefin antamista ja vastaanottamista sekä hissipuheen koostamista.

Aloitat portfoliosi työstämisen jo koulutuspäivän aikana ja saat kahdessa välipisteessä tutorilta palautetta ja vinkkejä omaa portfoliostasi varten.

Portfolion rakentamisen tutorina toimii copywriter Saara Toivonen, LM&.

Koulutuspäivien ohjelman muutokset ovat mahdollisia.

Osallistumismaksu kattaa kirjat ja muut oppimateriaalit.

Osallistumismaksu laskutetaan yhdessä erässä ja sen tulee olla maksettuna ennen koulutuksen alkua. Jos olet hankkinut rahoituksen Markkinointi-instituutin www-sivulla osoitetun rahoitusyhtiön kautta, lähetämme laskun rahoitusyhtiölle.

Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja  viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 14 vrk ennen koulutuksen  alkua tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Jos osallistumista ei ole peruttu ennen koulutuksen alkua, perimme 100 % koulutuksen hinnasta.


Jokin muu koulutus?