Markkinointiammattilaisen sertifikaatti

Suomen parhaiden markkinointikouluttajien yhteisessä ohjelmassa saat vankan perustan tuloksellisen markkinointiviestinnän tekemiselle. Lisäksi syvennyt oman ja työnantajasi tarpeiden mukaan esim. kansainväliseen markkinointiin, markkinointipsykologiaan, asiakaskokemukseen tai uusiin markkinointiteknologioihin.

joustava aloitus

Hinta 4850 € (+ alv 24%)

Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.

Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.

Koulutuksen kesto n. 1,5 v
Paikka Espoo / Helsinki
Koulutuspäivät 8-9

Seuraavat alkamisajankohdat joustava aloitus

Lisätietoa koulutuksesta

Markkinointiammattilaisen sertifikaatti on moderni valmennuksellinen kokonaisuus, jonka käytyäsi ymmärrät nykyaikaisen markkinoinnin ekosysteemin ja osaat hyödyntää markkinoinnin työkaluja ja kanavia tehokkaasti.

Sertifikaatti luo vankan perustan tulokselliselle markkinointiviestinnälle; vahva strateginen markkinointiosaaminen yhdistettynä viimeisimpään markkinoinnin tietouteen sekä käytännön toteutuksiin antaa erinomaiset valmiudet kehittää minkä tahansa organisaation markkinointia. 

Markkinointiammattilaisen sertifikaatti on tarkoitettu sinulle, joka haluat kasvaa markkinoinnin ammattilaisena ja päivittää osaamistasi. Tämä kokonaisuus antaa vankan pohjan myös sinulle, joka vastaat markkinoinnista oman työsi ohella tai suunnittelet vaihtavasi alaa. 

Kursseja alkaa ympäri vuoden, joten voit aloittaa opinnot milloin tahansa. Sertifikaatti myönnetään kun olet suorittanut kaikki vaadittavat koulutusjaksot kahden vuoden määräajassa. Sertifikaatin myöntävät Markkinointi-instituutti ja Marketing Finland (ent. Mainostajien Liitto) yhteistyössä.

Lue lisää: Hanki sertifioitua osaamista Markkinointi-instituutilta ja Marketing Finlandilta

Kysy lisätietoja
Mervi Karvo tarjoomapäällikkö 0400 878 099 mervi.karvo@markinst.fi

Markkinoinnin sertifikaattiohjelmat

Ainutlaatuisissa Markkinoinnin sertifikaattiohjelmissa saat käyttöösi Markkinointi-instituutin ja Mainostajien Liiton parhaan koulutustarjonnan.



Ohjelmasta saa vahvan perustan tuloksellisen markkinointiviestinnän tekemiselle.



Koulutuspäivät
Kiinteät kurssit: 7.-9.10.2019
Loput koulutuspäivät riippuvat valinnaisista kursseistasi.
Laajuus
Ohjelman kokonaiskesto on n. 1,5 vuotta. Siihen sisältyy koulutuspäiviä sekä etäopiskelua. Laajuus on 30 op.

Markkinointiammattilaisen sertifikaatin rakenne

Markkinoinnin perusosa

Markkinoinnin perusosa luo vankan perustan tulokselliselle markkinointiviestinnälle. Pohdit markkinointia liiketoiminnan työkaluna sekä tutustut digimarkkinoinnin työkaluihin. Lisäksi valintasi mukaan perehdyt insightiin markkinoinnin polttoaineena, tavoite- ja mittariasetannan saloihin tai opit tuottamaan tuloksellisia sisältöjä ostopolun eri vaiheisiin. 

Perusosa sisältää 2 kiinteää ja 2 valinnaista kurssia (yhteensä 5 koulutuspäivää).

Kiinteät kurssit:

 

  1. Markkinoinnin strateginen rooli 6.3.2020
    Tässä koulutuksessa opit edistämään organisaation strategian toteutumista markkinointiviestinnän keinoin. Koulutus alkaa orientoivilla verkko-opinnoilla jo ennen ensimmäistä koulutuspäivää 
     
  2. Digimarkkinointi 17.-18.3.2020 tai 6.-7.10.2020
    Opit, miten voit tukea organisaatiosi liiketoimintaa digimarkkinoinnin välineiden avulla. Laadit organisaatiosi digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman ja viet sen käytäntöön. Koulutuksen jälkeen ymmärrät paremmin markkinoinnin uusia kanavia ja toimintamalleja paremmin, mikä helpottaa palveluiden ostamista.

Valinnaiset kurssit, valitse 2:

  1. Insight markkinoinnissa 3.4.2020
    Insight – mitä se on, miksi sillä on merkitystä sekä miten kerrytät sitä? Tähän kaikkeen saat vastauksia koulutuksessa. Koulutus alkaa orientoivilla verkko-opinnoilla, koulutuspäivän jälkeen tehtävää tehtävään saat vielä henkilökohtaista sparrausta – ja varmistat oppien soveltamisen käytäntöön.
     
  2. Markkinoinnin tavoitteet ja mittarit 10.1.2020
    Liiketoimintalähtöisen markkinointiviestinnän kulmakiviä ovat selkeät tavoitteet, niitä toteuttavat toimenpiteet sekä toimintaa ohjaavat mittarit. Saat käyttöösi konkreettisen työkalun, jonka avulla hyödynnät koulutuksen opit omassa työssäsi. 
     
  3. Asiakaslähtöinen markkinointiviestintä – teoriasta käytäntöön 10.2.2020
    Puhuttelevatko markkinointiviestinnän sisältösi asiakkaita? Näkyvätkö toimenpiteiden tulokset viivan alla, euroina? Tule päivittämään sisältömarkkinoinnin työkalupakkisi. Tuotat sisältöjä, joilla on lisäarvoa asiakkaallesi – ja jotka tuottavat tulosta myös organisaatiollesi.


Markkinoinnin perusosassa tehtävät ovat olennainen osa oppimistasi. Ennen koulutuspäiviä teet tehtäviä, jotka orientoivat sinua tuleviin koulutuspäiviin ja varmistavat, että saat koulutuspäivistäsi täyden hyödyn irti. Koulutuspäivien jälkeen tehtävät puolestaan auttavat sinua harjoittamaan ja viemään käytäntöön uusia tietoja ja taitoja. Näin jalkautat opit omaan ja organisaatiosi käyttöön välittömästi. Saat tehtävistä palautetta kouluttaja-tutoreilta, minkä lisäksi kannustamme sparraamaan niitä opiskelu- ja työkavereiden kanssa.

 

Valinnaiset erikoistumisalueet

Ennen erikoistumisjaksoa Marketing Finlandin asiantuntija käy kanssasi henkilökohtaisen keskustelun, jossa kartoitetaan niin henkilökohtaiset kehitystarpeesi (nykytila, tavoitteet) kuin organisaatiosi markkinointiosaamisen tarpeet. Keskustelun perusteella rakennetaan sertifikaatin räätälöity osio, joista ohessa esimerkit.


1. Kansainvälinen markkinointi (pdf)

  • Kansainvälinen digimarkkinointi
  • Kansainvälinen markkinointistrategia
  • Eurooppa kohdemarkkinana
  • Amerikka kohdemarkkinana
  • Aasia kohdemarkkinana
  • Afrikka kohdemarkkinana


2. Asiakaskeskeinen markkinointi (pdf)

  • Onnistunut tapahtuma 
  • Datalla kohdennettu markkinointi
  • Opi tuntemaan asiakkaasi
  • Markkinointipsykologian ABC
  • Asiakaskokemus kilpailutekijänä 

 

3. Markkinoinnin aallon harjalla (pdf)

  • Datalla kohdennettu markkinointi
  • Vaikuta videolla -workshop
  • Markkinointipsykologian ABC
  • Oma media
  • Markkinoinnin uudet teknologiat

 

 

Osallistumismaksu kattaa sisällöt-kuvauksessa mainitun Markkinointi-instituutin ja Mainostajien liiton tarjonnan sekä niihin liittyvän oppimateriaalin.

Osallistumismaksu laskutetaan yhdessä erässä ennen koulutuksen alkua.  

Jos olet hankkinut rahoituksen Markkinointi-instituutin www-sivulla osoitetun rahoitusyhtiön kautta, lähetämme laskun rahoitusyhtiölle.

Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 14 vrk ennen koulutuksen  alkua tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Jos osallistumista ei ole peruttu ennen koulutuksen alkua, perimme 100 % koulutuksen hinnasta.

Koska kyseessä on Markkinointi-instituutin ja Mainostajien liiton yhteistoteutus, tulet vielä saamaan ilmoittautumisen jälkeen sähköpostia tietosuoja-asioihin liittyen. Sähköposti ohjaa sinut lomakesivulle, jossa pääset hyväksymään kummankin järjestäjäorganisaation tietosuojaselosteen ja opiskelijasopimuksen. Näin mahdollistamme luottamuksellisen yhteistyön henkilötietojen käsittelyssä osapuolten välillä.


Jokin muu koulutus?