Muistilista
  • Voit lisätä muistilistalle koulutuksia.


Lähetä muistilista sähköpostiin

Viesti

Lähetä

Markkinointiviestinnän koulutusohjelma

Ota haltuun markkinointiviestinnän perusteet ja opi hoitamaan markkinointiviestinnän projekteja. Koulutuksessa kuulet runsaasti case-esimerkkejä ja harjoittelet suunnittelua itse. Koulutus on hyvä perehdytys markkinointiviestinnän uraa aloittaville.

Koulutus alkaa
25.9.2018

Hinta 2550 € (+ alv 24%)

Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.

Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.

Koulutuksen kesto 6 kk
Paikka Espoo, Tapiola
Koulutuspäivät 7

Seuraavat alkamisajankohdat 25.9.2018

Lisätietoa koulutuksesta

Koulutuksessa opit markkinointiviestinnän perusteet ja pääset käsiksi käytännön markkinointityöhön. Koulutuksen jälkeen osaat suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestinnän projekteja ja toimenpiteitä sekä tunnet markkinointiviestintää säätelevät lait ja tekijänoikeudet.

Tämä koulutusohjelma antaa reippaan lähtölaukauksen markkinointiin. Koulutus on hyvä perehdytys markkinointiviestintää aloittaville esim. yritysten myynti- ja markkinointiosastoilla sekä mainostoimistossa.

Koulutuksen teemoja ovat mm.:

  • Markkinointiviestintä ja sen keinot
  • Tiedonhankinta ja brief
  • Markkinointikampanjan suunnittelu ja toteutus
  • Markkinointiviestinnän lainsäädäntö ja tekijänoikeudet
  • Onnistuneen tapahtuman järjestäminen

Markkinointiviestinnän koulutusohjelmasta viet ideat ja oivallukset myös työnantajayrityksesi käyttöön. Lainsäädännön ja tekijänoikeuksien tunteminen sekä mainonnan kustannusseuranta ovat myös yrityksellesi olennaisen tärkeitä.

Kysy lisätietoja
Minna Ristimäki osaamispäällikkö 050 401 4675 minna.ristimaki@markinst.fi
Kaisa Tolppanen palvelukoordinaattori 050 579 1007 kaisa.tolppanen@markinst.fi
Aikataulu
25.-26.9., 25.10., 28.-29.11.2018 ja 28.-29.1.2019
Laajuus
Koulutus kestää 6 kk. Siihen sisältyy 7 koulutuspäivää ja 2-3 h etäopiskelua viikossa. Laajuus on 14 op.
Kouluttajat

 

Liisa Siitonen, konsultti, Xennek Oy

Tommi Lähde, Founding Partner, Lähde&co

Niina Tielinen, Account Manager, Charterhouse Finland

Antti Leino, Digital Director, GroupM Finland Oy

Heidi Savia, Partner, Properta Attorneys Ltd

Aurora Airaskorpi, Senior Communications Specialist, Kaskas Media

Helena Wallo, ekonomi, yrittäjä, Faustus Oy

 


 

 

 

 

1. kurssi

Markkinointiviestinnän perusteet

3 koulutuspäivää ja 3 kk ohjattua etäopiskelua

Kurssin tavoitteena on, että

  • ymmärrät markkinointiviestinnän osana markkinointia
  • tunnet markkinointiviestinnän käsitteet ja suunnitteluprosessin
  • osaat vertailla ja valita markkinointiviestinnän keinoja
  • osaat laatia toimivan markkinointiviestinnän toimeksiannon
  • osaat hakea relevanttia tutkimustietoa ja tiedät alan keskeisimmät tietolähteet.

 

1. ja 2. koulutuspäivä

Markkinointiviestintä ja sen keinot

  • Kuluttajan ja ostajan ymmärtäminen
  • Markkinoinnin ja viestinnän tehtävät
  • Markkinointiviestinnän käsitteet ja vaikuttamisen keinot
  • Markkinointiviestinnän päätöksenteko ja tulosten arviointi

 

3. koulutuspäivä

Tiedonhankinta ja brief

  • Tiedolla tulokseen
  • Hyvä brief

 

2. kurssi

Markkinointiviestinnän suunnittelu ja toteutus

3 koulutuspäivää ja 3 kk ohjattua etäopiskelua

Kurssin tavoitteena on, että

  • tunnet kampanjasuunnittelun prosessin
  • tunnet markkinointiviestintää koskevan lainsäädännön
  • osaat hankkia kuvia markkinointiviestinnän tarkoituksiin
  • olet saanut työkaluja, ideoita ja oivalluksia tilaisuuksien ja tapahtumien suunnitteluun ja toteutukseen
  • osaat laatia markkinointiviestintään liittyvän projektisuunnitelman.

1. koulutuspäivä

Kampanjasuunnittelun prosessit

Kampanjasuunnitelman vaiheet

Luova kampanja- ja mediasuunnittelu

 

2. koulutuspäivä

Kuvan käyttö ja tekijänoikeudet

Markkinointiviestinnän lainsäädäntö ja tekijänoikeudet

Vaikuttavampaa viestintää visuaalisuudella

 

3. koulutuspäivä

Markkinointiviestintää tehdään yhteistyössä

Toimiva työyhteisö

Projektisuunnitelma markkinointiviestinnän työkaluna

 

3. kurssi

Onnistunut tapahtuma

1 koulutuspäivä ja 1 kk ohjattua etäopiskelua

Kurssin tavoitteena on, että

  • osaat suunnitella ja järjestää onnistuneen tapahtuman
  • otat huomioon tapahtumien tuloksellisuuden ja tavoiteasetannan sekä tavoitteiden saavuttamisen
  • osaat sitoa tapahtuman myynnillisiin tavoitteisiin
  • pystyt perustelemaan tapahtumaan liittyvät ehdotuksesi esimiehelle ja muille päättäjille
  • hoidat hallitusti tapahtuman jälkimarkkinoinninosaat arvioida tapahtumien onnistumista.

1. koulutuspäivä

Onnistuneen tapahtuman järjestäminen

Kohtaamiset organisaation voimavarana

Tapahtuman suunnittelu

Onnistuneen tapahtuman malli

 

Koulutuspäivien ohjelman muutokset ovat mahdollisia.

Etäopiskelu on tavoitteellinen opiskelujakso ja osa tehokasta oppimisprosessia. Sovellat oppimaasi käytännön tilanteisiin, usein suoraan omiin työtehtäviisi. Etäjakso sisältää myösopiskelua verkossa, ja saat ohjausta kouluttajilta ja tukea muilta opiskelijoilta.

Osallistumismaksu kattaa kirjat ja muut oppimateriaalit.

Osallistumismaksu laskutetaan yhdessä erässä ja sen tulee olla maksettuna ennen koulutuksen alkua. Jos olet hankkinut rahoituksen Markkinointi-instituutin www-sivulla osoitetun rahoitusyhtiön kautta, lähetämme laskun rahoitusyhtiölle.

Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 14 vrk ennen koulutuksen  alkua tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Jos osallistumista ei ole peruttu ennen koulutuksen alkua, perimme 100 % koulutuksen hinnasta.


Jokin muu koulutus?