Markkinointiviestintä – liiketoiminnan erikoisammattitutkinto

Ent. Markkinointiviestinnän erikoisammattitutkinto

Markkinointiviestintään suunnattu liiketoiminnan erikoisammattitutkinto varmistaa, että johdat ja suunnittelet markkinointiviestintää tehokkaasti ja tavoitteellisesti. Kyseessä on Opetushallituksen virallinen ammatillinen tutkinto, jonka suorittaminen edellyttää, että sinulla on alan työpaikka.

Koulutus alkaa
12.9.2019

Hinta 1590 €

Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.

Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.

Koulutuksen kesto 18 kk
Paikka Espoo, Tapiola
Koulutuspäivät Yksilöllisen opiskelusuunnitelman mukaisesti

Seuraavat alkamisajankohdat 12.9.2019

Markkinointiviestinnän ammattilaisen tutkinto

Tämä tutkinto auttaa sinua kehittämään organisaatiosi markkinointia. Teorian ja viitekehysten lisäksi saat käyttöösi työkaluja, joilla pystyt toteuttamaan suunnitelmallista markkinointiviestintää. Lisääntyvä asiakasymmärrys ja johdonmukainen tavoiteasetanta edistävät samalla organisaatiosi liiketoimintaa. 

Ammatillisessa tutkinnossa työssä oppimisella on suuri rooli. Koulutus räätälöidään sinulle sen perusteella, mitkä ovat tavoitteesi ja omat nykyiset työtehtäväsi. Kehität oman organisaatiosi markkinointiviestintää jo koulutuksen aikana, sillä harjoitukset liittyvät suoraan omaan työhösi. Valinnaiset kurssit mahdollistavat opintojen painottumisen esimerkiksi brändin johtamiseen, digitaaliseen markkinointiin tai markkinointiviestinnän suunnitteluun. 

Tutkinto sopii kokeneille markkinointiviestinnän asiantuntija- ja johtotehtävissä toimiville. Vaativasta markkinointikoulutuksesta kiinnostuneille suosittelemme myös Markkinoinnin johtamisen tutkintoa, MJD.

Kysy lisätietoja
Päivi Puhakka osaamispäällikkö 040 561 5306 paivi.puhakka@markinst.fi
Mervi Karvo tarjoomapäällikkö 0400 878 099 mervi.karvo@markinst.fi

Sonja Haggman 500x300

Opin ymmärtämään digitaalisen markkinoinnin laajuuden ja sen luomat mahdollisuudet. Samalla opin keinoja sen hyödyntämiseen omassa organisaatiossani.

Sonja Häggman
Marketing Manager, Ensto Enervent Oy


Käytän saamaani opetusta ja koulutukseen kuuluvia materiaaleja miltei viikottain työssäni.



Koulutus on kehittänyt markkinointimme suunnitelmallisuutta ja seurantaa sekä tulosten perusteella myös kustannustehokkuutta.



Koulutuspäivät
Koulutuspäivät yksilöllisen opiskelusuunnitelman mukaisesti
Laajuus
Tutkinnon suunniteltu kesto on 18 kk. Siihen sisältyy enintään 10 koulutuspäivää sekä ohjattua etäopiskelua. Koulutuspäivien määrä vaihtelee yksilöllisen opiskelusuunnitelman ja kurssivalintojesi mukaisesti. Tutkinnon laajuus on 180 osaamispistettä. Tutkintokoulutuksen laajuus opintopisteinä määräytyy henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman perusteella.

Koulutus koostuu innostavista koulutuspäivistä, verkkokursseista ja aktiivisesta digiläsnäolosta. Etäopiskelun aikana sovellat koulutuspäivien sisältöjä omaan työhösi. 

Starttipäivä 12.9.2019
Koulutus käynnistyy starttipäivällä, jossa saat tietoa tutkinnon rakenteesta, kurssien sisällöstä ja opiskelun käytännöistä. Starttipäivän jälkeen kanssasi sovitaan henkilökohtainen keskustelu. Siinä valitaan sinulle sopiva opiskeluohjelma. Katso tästä KURSSIAIKATAULU.

Kaikille yhteinen tutkinnon osa: Vastuualueen liiketoiminnan suunnittelu ja toteuttaminen

Markkinoinnin strateginen rooli
Mitä markkinointiviestinnän johtaminen tarkoittaa koko liiketoiminnan näkökulmasta? Tässä koulutuksessa opit edistämään organisaation strategian toteutumista markkinointiviestinnän keinoin.

Insight markkinoinnissa
Mikä asiakkaitamme aidosti kiinnostaa, millä erotumme nyt ja tulevaisuudessa? Kuinka saat koko organisaation puhumaan yhteisellä kielellä? Näihin kysymyksiin vastataan insightilla, asiakasymmärryksellä.

Liiketalouden tunnusluvut markkinoinnille
Onnistunut markkinointi kehittää organisaation liiketoimintaa. Koulutuksessa tutustut keskeisiin talouden tunnuslukuihin ja raportointiin. Opit perustelemaan markkinoinnin tekemisiä johdon kielellä, numeroilla.

Presentation and Selling skills
How can one build a presentation with an exciting and memorable effect? Presentation and Selling Skills training is an interactive workshop that trains you to become a more convincing and confident communicator in front of any audience.

Valinnaiset tutkinnon osat (4)
Näistä valitaan kaksi tutkinnon osaa henkilökohtaistamiskeskustelun yhteydessä.

  1. Brändin kehittäminen

    Brändin johtaminen
    Miten rakentaa houkutteleva ja tuottava brändi? Miten valjastaa brändi liiketoiminnan työkaluksi? Kurssilla teet konkreettisen suunnitelman organisaatiosi brändin kehittämiseksi.
     
  2. Digitaalinen markkinointi

    Digimarkkinointi
    Digitaalisuus on lähes jokaisen yrityksen agendalla. Tutustu tärkeimpiin digitaalisen markkinoinnin työkaluihin ja opi valitsemaan niistä sopivimmat oman organisaatiosi käyttöön. 
     
  3. Markkinointiviestinnän suunnittelu ja kehittäminen

    Markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
    Aseta markkinoinnille liiketoiminnasta johdetut tavoitteet ja mittaa markkinointitoimepiteittesi tuloksia. Saat käyttöösi konkreettisen seurantatyökalun, jolla edistät oman organisaatiosi markkinointia.

    Asiakaslähtöinen markinointiviestintä - teoriasta käytäntöön
    Puhuttelevatko markkinointiviestinnän sisältösi asiakkaita? Irtaudu oman organisaatiosi myyntijargonista ja niksauta näkökulmasi asiakkaan perspektiiviin. Tässä sisältömarkkinoinnin koulutuksessa opit tuottamaan tuloksellisia sisältöjä ostopolun eri vaiheisiin.

    Markkinoinnin ja viestinnän juridiikka
    Pohditko tekijänoikeuksiin, GDPR:än, markkinointilakiin tai sähköisen markkinoinnin säädöksiin liittyviä kysymyksiä? Tämä koulutus varmistaa, että osaat työssäsi huolehtia markkinoinnin ja viestinnän lainmukaisuudesta.
     
  4. Kehittämisprojektin suunnittelu ja toteuttaminen

    Projektijohtamisen verkkokoulutus
    Työnteko muuttuu projektiluonteiseksi, joten projektijohtamisen taitoja tarvitaan kaikkialla. Koulutuksessa opit kaikki tärkeimmät asiat, jotka tulee ottaa huomioon projektin eri vaiheissa. Saat käyttöösi konkreettisia työkaluja ja esimerkkejä elävästä työelämästä.

Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto on Opetushallituksen virallinen ammatillinen tutkinto, jossa tutkinnon suorittaminen ja tutkintokoulutus henkilökohtaistetaan juuri sinulle sopivaksi. Henkilökohtaisessa opiskeluohjelmassa huomioidaan aiempi osaamisesi ja omat nykyiset työtehtäväsi. 

Valitset Markkinointi-instituutin ohjaajan kanssa tutkintoon soveltuvasta kurssitarjonnasta ne kurssit, joilla saavutat tutkinnossa vaadittavan ammattitaidon. Opintojen määrä riippuu siitä, mitä tutkinnon osia valitset tutkintoosi, mitä jo osaat ja miten kasvatat ammattitaitoasi työpaikallasi.

Jokaisessa tutkinnossa on omat vaatimuksensa ammatilliselle osaamiselle. Tutustu liiketoiminnan erikoisammattitutkinnon perusteisiin Opetushallituksen sivuilla.

Tutkinnon rakenne

Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto, myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala

Kaikille osaamisaloille yhteinen tutkinnon osa:

  • Vastuualueen liiketoiminnan suunnittelu ja toteuttaminen

Valinnaiset tutkinnon osat:

  • Brändin kehittäminen
  • Digitaalinen markkinointiviestintä
  • Markkinointiviestinnän suunnittelu ja kehittäminen
  • Kehittämisprojektin suunnittelu ja toteuttaminen

 

Katso Usein kysytyt kysymykset ammatillisista tutkinnoista.

Osallistumismaksu sisältää tutkinnon  suorittamisen ja kaikki tutkinnon kurssit, joille opiskelija osallistuu, sekä oppimateriaalit ja kirjat.

Tämä koulutus on Opetus- ja kulttuuriministeriön osittain rahoittamaa ammatillista lisäkoulutusta. Opiskelija maksaa vain koulutuksen omarahoitusosuuden (eli osallistumismaksun).

Osallistumismaksu laskutetaan yhdessä erässä, ja sen tulee olla maksettuna ennen koulutuksen alkua. Ammatti- ja erikoisammattitutkinnoissa osoitamme ja lähetämme Opetushallituksen ohjeen mukaan koulutuksen laskun opiskelijalle. Jos olet hankkinut rahoituksen Markkinointi-instituutin www-sivulla osoitetun rahoitusyhtiön kautta, lähetämme laskun rahoitusyhtiölle.

Tutkinnon suorittanut voi tietyin edellytyksin (yhteensä viiden vuoden ylittävä työ- tai virkasuhde) anoa Työllisyysrahastolta ammattitutkintostipendiä (400 €).

Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 14 vrk ennen koulutuksen alkua tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Jos osallistumista ei ole peruttu ennen koulutuksen alkua, perimme 100 %  koulutuksen hinnasta.

Markkinointi-instituutin ammatilliset tutkinnot ovat arvonlisäverottomia.
 


Jokin muu koulutus?