Sisältöstrategia digitaalisessa viestinnässä

Inspiroidu sisältöstrategian mahdollisuuksista! Tässä uutuuskoulutuksessa opit suunnittelemaan asiakkaita oivalluttavia ja sitouttavia verkkosisältöjä. Sisältöstrategian avulla keskityt sisällöntuotannossa olennaiseen: tärkeimpiin kohderyhmiin ja keskeisiin vahvuusalueisiin.

Koulutus alkaa
25.9.2019

Hinta 1100 € (+ alv 24%)

Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.

Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.

Koulutuksen kesto 1 kk
Paikka Espoo, Tapiola
Koulutuspäivät 1

Seuraavat alkamisajankohdat 25.9.2019, 29.1.2020

Sisältöstrategia ohjaa sisällöntuotantoa

Sisältöstrategia on lähtölaukaus digitaaliselle asiakaspolulle. Se ohjaa sisällöntuotantoa tehden siitä asiakaskeskeistä ja oikea-aikaista – siis auttaa herättämään asiakkaan uinuvat tarpeet. Sisältöstrategia ei ole pelkästään julkaisukalenteri tai sisältösuunnitelma vaan markkinoinnin johtamisen väline. 

Pääset uudistamaan sisällöntuotantoa ostajapersoonien näkökulmasta ja suunnittelet sisältöpolun omalle organisaatiollesi tärkeästä aihekokonaisuudesta. Koulutuksen käytyäsi sinulla on käytössäsi käypä arjen työkalu sisältöjen suunnittelun tueksi. 

Kurssi sopii markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille, jotka työskentelevät sisältöjen parissa. Hyvä hetki panostaa sisältöstrategiaan on esimerkiksi silloin, kun kilpailutilanne ympärillä muuttuu, halutaan avata uutta markkinaa, uudistetaan verkkosivusto tai markkinointi ja viestintä eivät ponnisteluista huolimatta tuota haluttua tulosta.

Koulutuksen hintaan sisältyy Kati Kerosen ja Katri Tannin Sisältöstrategia – Asiakaslähtöisyydestä tulosta -kirja. Kurssi on osa Viestinnän asiantuntijan tutkintoa. Voit sisällyttää kurssin myös osaksi Digitaalisen markkinoinnin koulutusohjelmaa.

Kysy lisätietoja
Eliisa Seppänen palvelukoordinaattori 050 401 4816 eliisa.seppanen@markinst.fi
Minna Ristimäki osaamispäällikkö 050 401 4675 minna.ristimaki@markinst.fi
Koulutuspäivät
25.9.2019
Laajuus
Koulutus kestää 1 kk. Siihen sisältyy 1 koulutuspäivää ja 2-4 h etäopiskelua viikossa. Laajuus on 3 op.
Kouluttajat

Iana Vesa, sisältöstrategi, Differo Oy
 

Johdatus sisältöstrategiaan – mitä, kenelle ja miksi? 

  • Asiakkaan käyttäytyminen on muuttunut – viestinnän, myynnin ja markkinoinnin on muututtava mukana 
  • B2B ja B2C
  • Miksi strategia tarvitaan?
  • Sisältöstrategia ja yrityksen liiketoiminta - mikä yhteys?
  • Sisältöstrategia ja yrityksen viestintä sekä markkinointi - mikä yhteys?
  • Case-esimerkit

Sisältöstrategia käytännössä

  • Tavoitteet ja kohderyhmät (ostajapersoonat); haastattelun arvo
  • Ostajapersoonaharjoitus
  • Sisältöpolku – sisältömarkkinoinnin suunnittelumalli
  • Sisältöstrategian vienti käytäntöön (yleiskatsaus): sisältökonsepti, sisältösuunnitelma, verkkosivun sisältöpolut, kanavavalinta, jakelusuunnitelma, mittaaminen
  • Sisältöstrategian juurruttaminen organisaatioon – sisältöjengi
  • Etätehtävän anto ja palautusaikataulu

Koulutuspäivän jälkeen suunnittelet sisältöpolun valitsemallesi ostajapersoonalle tärkeästä aihekokonaisuudesta. Saat siihen henkilökohtaista palautetta asiantuntijalta.

Osallistumismaksu kattaa kirjat ja muut oppimateriaalit.

Osallistumismaksu laskutetaan yhdessä erässä ja sen tulee olla maksettuna ennen koulutuksen alkua. Jos olet hankkinut rahoituksen Markkinointi-instituutin www-sivulla osoitetun rahoitusyhtiön kautta, lähetämme laskun rahoitusyhtiölle.

Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 14 vrk ennen koulutuksen  alkua tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Jos osallistumista ei ole peruttu ennen koulutuksen alkua, perimme 100 % koulutuksen hinnasta.


Jokin muu koulutus?