Tuotteistaminen ja palvelumuotoilu

​Opi suunnittelemaan ja tuotteistamaan palveluitasi. Koulutuksessa perehdyt palvelumuotoiluprosessiin ja sen keskeisiin menetelmiin. Saat keinot parantaa asiakasymmärrystäsi ja hankkia markkinatietoa, joita voit hyödyntää tuote- ja palvelukehityksessä.

Koulutus alkaa
13.12.2018

Hinta 1365 € (+ alv 24%)

Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.

Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.

Koulutuksen kesto 2 kk
Paikka Espoo, Tapiola
Koulutuspäivät 2

Seuraavat alkamisajankohdat 13.12.2018

Lisätietoa koulutuksesta

​Onnistunut palvelumuotoilu ja tuotteistaminen perustuvat asiakaskeskeiseen ajatteluun ja ovat siten jokaisen menestyneen yrityksen ytimessä. Koulutuksen jälkeen osaat suunnitella palvelukonsepteja ja tuotteistaa palveluita. Osaat asettua asiakkaan asemaan yrityksesi palveluiden käyttäjänä. Tunnet palvelumuotoiluprosessin ja keskeisiä palvelumuotoilumenetelmiä.

​Koulutus soveltuu uusien palveluiden kehittäjille sekä olemassa olevia tuotteita ja palveluita mallintaville ja kehittäville. Se soveltuu myös yrittäjille ja oman yrityksen perustamista suunnitteleville.

Koulutuksessa peilaat palveluiden tuotteistamista, palvelumuotoilua ja niiden hyödyntämistä omaan yritykseesi ja olet valmis kehittämään yrityksesi tuote- ja palvelutarjoomaa. Opit keräämään tarpeeksi asiakastietoa, jonka perusteella luot näkemyksesi siitä, mitä asiakas tarvitsee ja miten yrityksen palvelu- ja tuotetarjonta vastaa siihen parhaalla mahdollisella tavalla.

Kysy lisätietoja
Kirsi Hanhisalo osaamispäällikkö 050 369 3914 kirsi.hanhisalo@markinst.fi
Koulutuspäivät
13.12.2018, 24.1.2019, loput koulutuspäivät ilmoitetaan myöhemmin
Laajuus
Koulutus kestää 2 kk ja siihen sisältyy 2 koulutuspäivää sekä ohjattua etäopiskelua 2–4 h viikossa. Laajuus 3 ov.
Kouluttajat

Mervi Rauhala, FM & MBA, projektipäällikkö, palvelumuotoilija, Eficode Oy

1. koulutuspäivä

Kilpailuetua palvelumuotoilusta ja tuotteistamisesta

  • Kilpailuetua asiakaskokemuksesta ja hyvin tuotteistetusta palvelusta
  • Palvelulogiikka: mistä ja miten asiakasarvo syntyy?
  • Asiakasymmärryksen ja markkinatiedon hankkiminen ja hyödyntäminen tuote- ja palvelukehityksessä
  • Hähmäisestä ongelmasta briljanttiin ratkaisuun: muotoiluprosessi vie maaliin

Ohjattu verkko-opiskelu 1,5 kk

Etäjaksolla kasvatat asiakasymmärrystäsi: haastattele ja havainnoi asiakkaita tuotteidesi ja palveluidesi käyttäjinä tai testaa uutta palveluideaasi. Opit käytännössä:miten asiakasymmärrystä voi hankkia ja miten hyödynnät sitä palveluiden kehittämissämiten mallinnat asiakkaan palvelukokemustamiten tuotteistat palvelun helposti ostettavaksi ja tuotettavaksi kokonaisuudeksi.

2. koulutuspäivä

Palvelumuotoilun työkalut ja menetelmät

  • Arvolupauksen ja asiakashyötyjen mallintaminen
  • Palvelusi asiakkaan silmin: palvelupolku ja asiakkaan matka
  • Nopeat kokeilut ja prototyypit
  • Yhteiskehittäminen
  • Bisnesmalli ja ansaintalogiikka

 

Etäopiskelu on tavoitteellinen opiskelujakso ja osa tehokasta oppimisprosessia. Sovellat oppimaasi käytännön tilanteisiin, usein suoraan omiin työtehtäviisi. Etäjakso sisältää myös opiskelua verkossa, ja saat ohjausta kouluttajilta ja tukea muilta opiskelijoilta.

Koulutuspäivien ohjelman muutokset ovat mahdollisia.

Osallistumismaksu kattaa kirjat ja muut oppimateriaalit.

Osallistumismaksu laskutetaan yhdessä erässä ja sen tulee olla maksettuna ennen koulutuksen alkua. Jos olet hankkinut rahoituksen Markkinointi-instituutin www-sivulla osoitetun rahoitusyhtiön kautta, lähetämme laskun rahoitusyhtiölle.

Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 14 vrk ennen koulutuksen  alkua tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Jos osallistumista ei ole peruttu ennen koulutuksen alkua, perimme 100 % koulutuksen hinnasta.


Jokin muu koulutus?