Viestinnän asiantuntijan tutkinto

Kaipaatko viestintätyöhösi suunnitelmallisuutta ja strategista näkökulmaa? Tässä uudessa viestinnän asiantuntijoille suunnatussa tutkinnossa kehität sekä omia viestintätaitojasi että oman organisaatiosi viestintää. Tiedottajan tutkinnon suorittaneille 20 %:n alennus!

Koulutus alkaa
27.11.2018

Hinta 4900 € (+ alv 24%)

Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.

Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.

Koulutuksen kesto 12 kk
Paikka Espoo, Tapiola
Koulutuspäivät 9-12

Seuraavat alkamisajankohdat 27.11.2018

Lisätietoa koulutuksesta

Viestinnän asiantuntijalta vaaditaan monipuolista ja vankkaa osaamista päivittäisestä viestinnästä viestinnän suunnitteluun ja kehittämiseen sekä muiden sparraamiseen. Viestinnän asiantuntijan tutkinnossa opit suunnittelemaan ja toteuttamaan liiketoimintaanne edistävää viestintää tavoitteellisesti. Valinnaisista kursseista saat poimittua itsellesi sopivimmat aiheet. Tutkintoon kuuluu projektityö, jossa kehität valitsemaasi viestinnän osa-aluetta.

Tutkinto soveltuu viestinnän asiantuntijatehtävissä toimiville (esim. viestintäsuunnittelija, viestinnän asiantuntija, tiedottaja, viestintäpäällikkö), markkinoinnin ja HR:n osaajille sekä muun alan viestinnän kehitysvastuussa oleville asiantuntijoille.

Viestinnän tehokkuus tai tehottomuus näkyy yrityksen tuloksessa. Koulutuksesta saat varmuutta ja rohkeutta tehdä asioita toisin kuin ennen. Kehittämällä organisaation viestintää työnantajan arki sujuvoituu, henkilöstön työviihtyvyys kasvaa ja palvelun laatu paranee. 

Markkinointi-instituutin Tiedottajan tutkinnon, MTi suorittaneet saavat 20 %:n alennuksen Viestinnän asiantuntijan tutkinnon hinnasta. Mainitsethan ilmoittautumislomakkeen laskutustiedoissa, jos olet suorittanut Tiedottajan tutkinnon.

Kysy lisätietoja
Eliisa Seppänen palvelukoordinaattori 050 401 4816 eliisa.seppanen@markinst.fi
Minna Ristimäki osaamispäällikkö 050 401 4675 minna.ristimaki@markinst.fi
Koulutuspäivät
Kiinteät kurssit: 27.11.2018, 31.1.2019, 4.4.2019, 29.4.2019 ja 27.9.2019. Valinnaiset kurssit 3‒6 pv
Laajuus
Tutkinto kestää n.12 kk. Siihen sisältyy 9-12 koulutuspäivää riippuen valitsemistasi kursseista. Koulutukseen sisältyy myös itsenäistä ja ohjattua etäopiskelua.
Kouluttajat

mm.

Heli Koenkytö, johtaja, viestintäkonsultti, Cocomms

Kaisa Hakala, viestintäyrittäjä, KH Communications Oy

Iana Vesa, sisältöstrategi, Differo Oy

Christina Forsgård, viestintäkonsultti, Netprofile Finland Oy

Petri Uusitalo, Partner, Sold Oy

Markus Myhrberg, Partner, asianajaja, Lexia Asianajotoimisto Oy

Sakari Salonen, Partner, Head of IP, Castrén & Snellman Attorneys Ltd

Tiina Torppa, toimittaja, kouluttaja

Heikki Laakso, VTM, CEO, Partner, Intohimotoimisto Cassius

Simo Orpana, Head of Owned Media, Tulos

Julius Kuutti, CRO Consultant, Tulos

Aurora Airaskorpi, Senior Communications Specialist, Kaskas Media

Heidi Selkäinaho, työyhteisöviestinnän konsultti, Somepoint Oy

Tutkinto koostuu kolmesta kiinteästä ja kolmesta valinnaisesta kurssista. Voit suorittaa kurssit joustavasti haluamassasi järjestyksessä ja jaksottaa opiskelun itsellesi sopiviin vaiheisiin. 

Kiinteät kurssit (3)

Strateginen viestintä

  • 4 koulutuspäivää: 27.11.2018, 4.4.2019, 27.9.2019 (ja 18.10.2018 tallenne)
  • opiskellaan muiden kurssien rinnalla

Tämä kurssi on Viestinnän asiantuntijan tutkinnon perusta. Kurssilla viestintää tarkastellaan strategisesta näkökulmasta. Kurssin aikana tehdään projektityö, jossa kehität valitsemaasi viestinnän osa-aluetta.

Kurssin aiheet:

  • viestintä liiketoiminnan ytimessä
  • viestinnän rooli työntekijäkokemuksen kehittämisessä
  • teemojen hallinta – issues management
  • mediaviestintä
  • viestinnän ja markkinoinnin yhteispeli
  • viestinnän seuranta ja arviointi
  • kriisiviestintä 

    Sisältöstrategia digitaalisessa viestinnässä

    • 1 koulutuspäivä: 31.1.2019
    • 1 kk verkko-opiskelua

    Kurssin sisältö ja tavoitteet:

    • Kehität organisaationne markkinointia ja verkkoviestintää sisältöstrategian keinoin
    • Opit suunnittelemaan asiakaslähtöisiä verkkosisältöjä tavoitteellisesti
    • Suunnittelet sisältöpolun omalle organisaatiollesi tärkeästä aihekokonaisuudesta

    Viestinnän suunnittelu

    • 1 koulutuspäivä: 29.4.2019 
    • 2 kk verkko-opiskelua
    • Kurssin sisältö ja tavoitteet:

    • Ymmärrät viestinnän suunnittelun merkityksen osana organisaation kokonaissuunnittelua
    • Tiedät, mitä hyvään viestinnän strategiseen ja operatiiviseen suunnitteluun kuuluu
    • Tunnet viestinnän suunnitteluprosessin tavoitteista seurantaan
    • Osaat laatia toimivan viestintäsuunnitelman
    • Ymmärrät hakukoneoptimointia viestinnän suunnittelijan työn näkökulmasta

    Valinnaiset kurssit, valitse 3:


    Sisäinen some, 15.2.2019
    1 pv, 1 kk

    • Sosiaalisen median rooli organisaation sisäisessä viestinnässä 
    • Sosiaalinen intranet ja sisäisen somen kanavat, mm. Yammer, Slack, Facebook ja WhatsApp
    • Oman organisaation sisäisen somen käytön kehittäminen

    Visuaalinen viestintä, 5.2. ja 5.3.2019
    2 pv, 2 kk 

    • Vaikuttavampaa viestintää visuaalisuudella: visuaalisuuden rooli viestinnän muutoksessa
    • Kuvat ja videot osana organisaation tarinankerrontaa
    • Infografiikka tiedon havainnollistajana
    • Sisältöä someen -työpaja: Valokuvat puhelimella
    • Sisältöä someen -työpaja: Videot puhelimella

    Asiakaslähtöiset tekstit, verkko-opiskelujakso maalis–kesäkuussa 2019
    3 x 2 tunnin Skype-valmennusta, 3 kk verkko-opiskelua

    Sisältö täsmentyy myöhemmin.

    Sosiaalinen media markkinoinnissa, 4.‒5.12.2018 tai 19.–20.3.2019
    2 pv, 1,5 kk

    • Miten oma organisaatiosi voi hyödyntää sosiaalista mediaa näkyvyyden kasvattamiseksi
    • Somen merkitys asiakaspalvelussa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja kehittämisessä

    Webanalytiikka ja hakukoneoptimointi, 22.‒23.5.2019
    2 pv, 1 kk

    • Hyödynnä paremmin oman organisaation www-sivuston analytiikkaa
    • Optimoi sivustoa hakukonenäkyvyyden parantamiseksi sekä tuottamaan hakukoneiden kannalta toimivaa sisältöä (SEO)

    Brändin johtaminen, 3.5.2019
    1 pv, 2 kk

    • Tarkastele brändiä liiketoiminnan työkaluna 
    • Opi johtamaan brändiä sekä sen asiakkaalle luomaa arvoa. Samalla kehität myös omaa (liike)toimintaasi

    Markkinoinnin ja viestinnän juridiikka, 8.3.2019
    1 pv, 2 kk

    • Opi soveltamaan kuluttaja- ja b-to-b-markkinoinnin sääntöjä kaikissa kanavissa
    • Perehdy some-markkinoinnin erityiskysymyksiin ja henkilörekisterilakiin 
    • Opi ostamaan sisältöjä tekijänoikeuslakia noudattaen

    Vaikuta viestilläsi, vakuuta asiallasi, 11.3.2019
    1 pv, 1 kk

    • Opi tunnistamaan omat vahvuutesi ja kehityskohteesi vaikuttajana
    • Hanki varmuutta sekä käytännön taitoja työelämän vaihteleviin vuorovaikutus- ja esiintymistilanteisiin
    • Saat Hyvän esityksen elementit -mallin, jonka käyttöä pääset harjoittelemaan jo koulutuksen aikana

    Presentation and Selling Skills, 13.‒14.12.2018 tai 14.‒15.1. tai 14.6. tai 16.8.2019
    1–2 pv, 1 kk

    • Develop confidence and competence in presenting and pitching a clear message
    • Learn to consider who your audience is and engage with them 
    • Practice the techniques for selling an idea

    Osallistumismaksu kattaa kirjat ja muut oppimateriaalit.

    Osallistumismaksu laskutetaan yhdessä erässä ja sen tulee olla maksettuna ennen koulutuksen alkua. Jos olet hankkinut rahoituksen Markkinointi-instituutin www-sivulla osoitetun rahoitusyhtiön kautta, lähetämme laskun rahoitusyhtiölle.

    Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 14 vrk ennen koulutuksen  alkua tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Jos osallistumista ei ole peruttu ennen koulutuksen alkua, perimme 100 % koulutuksen hinnasta.
     


    Jokin muu koulutus?