Webanalytiikka ja hakukoneoptimointi

Käytännön toimenpiteitä sisältävä workshop

Opi hyödyntämään webanalytiikkaa ja optimoimaan oman verkkosivustostosi sisältöä hakukonenäkyvyyden parantamiseksi. Kurssin jälkeen käytössäsi on konkreettinen, aikataulutettu  toimenpidesuunnitelma oman verkkosivustosi kehittämiseksi.

Koulutus alkaa
22.5.2019

Hinta 1200 € (+ alv 24%)

Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.

Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.

Koulutuksen kesto 1 kk
Paikka Espoo, Tapiola
Koulutuspäivät 2

Seuraavat alkamisajankohdat 22.5.2019

Lisätietoa koulutuksesta

Kurssilla työstät kouluttajien oppien mukaan verkkoanalytiikan toimenpiteitä sivustollesi ja tuotat hakukoneiden kannalta toimivaa sisältöä (SEO). Lisäksi kuulet parhaat case-esimerkit.

Koulutus ei siis ole teoriaa vaan käytännön tekemistä, jonka lopputulemana osaat itse ruuvata tehot irti analytiikasta ja hakukoneoptimoinnista!

Koulutus sopii digitaalisen markkinoinnin perusteet hallitseville, markkinointitoimenpiteitä itse käytännössä toteuttaville. Testaa koulutuksen soveltuvuus juuri sinulle – tee TASOTESTI!

Koulutuksen myötä tunnistat digitaalisen markkinoinnin merkittävimmät mittarit eli konversiopisteet, ja osaat valita niistä sopivimmat. Osaat hyödyntää analytiikan tarjoamaa tietoa oman verkkosivustosi kehittämiseksi. Osaat myös perustella verkkoanalytiikan ja hakukoneoptimoinnin toimenpiteiden tärkeyden organisaatiossasi.

Voit sisällyttää tämän kurssin osaksi Digitaalisen markkinoinnin koulutusohjelmaa. 

Kysy lisätietoja
Minna Ristimäki osaamispäällikkö 050 401 4675 minna.ristimaki@markinst.fi
Kaisa Tolppanen palvelukoordinaattori 050 579 1007 kaisa.tolppanen@markinst.fi
Koulutuspäivät
22.5.2019, 23.5.2019
Laajuus
Koulutus kestää 1 kuukauden. Siihen sisältyy orientoiva ennakkotehtävä, 2 koulutuspäivää sekä etäopiskelua 2-4 h/vko. Lisäksi jälkitehtävänä henkilökohtainen sparrauskeskustelu kouluttajan kanssa. Laajuus on 2 op.
Kouluttajat

Simo Orpana, Head of Owned Media, Tulos

Julius Kuutti, CRO Consultant, Tulos

Ennen valmennuspäivää teet orientoivan ennakkotehtävän.

Ennakkotehtävässä orientoidut koulutukseen miettimällä omaa sivustoasi analytiikan ja SEO:n osalta. Lisäksi tutustut taustakirjallisuuteen.

Ennen kurssin alkua kouluttajat perehtyvät osallistujien www-sivuihin analytiikan ja SEO:n näkökulmasta.

1. koulutuspäivä

SEO eli hakukoneoptimointi

  • Kertaus internetin hakukoneista: Miten Google toimii?
  • Keskisimmät hakukoneoptimoinnin haasteet ja ammattilaisen ratkaisut
  • Esimerkkejä osallistujien verkkopalveluista ja ratkaisuja ennakokyselyssä nousseisiin haasteisiin
  • Hakukoneoptimoinnin tuloksellisuus ja sen mittaaminen

Kouluttajana Simo Orpana, Head of Owned Media, Tulos

Simolla on vankka kokemus hakukoneoptimoinnista ja digitaalisen liiketoiminnan kehittämisestä. Simon mielestä hakukoneoptimointi tulee huomioida yrityksen kaikessa markkinoinnissa ja viestinnässä. Simo uskoo mittaamiseen ja asioiden jatkuvaan parantamiseen.

 

2. koulutuspäivä

Webanalytiikka ja konversio

  • Tavoitteiden määritys, mitä mitata ja miksi?
  • Google Analyticsin edistynyt käyttö,
  • Google Tag Managerin hyöty verkkoseurannassa
  • Konversio-optimoinnin parhaat käytännöt ja prosessit
  • Käytännön neuvot verkkosivuston optimointiin ja arviointiin

Kouluttajana Julius Kuutti, Consultant, Tulos

Juliuksella on runsaasti kokemusta digitaalisesta markkinoinnista ja nettisivujen optimoinnista analytiikan avulla. Juliuksen mielestä analytiikka ja konversio-optimointi ovat oleellinen osa jokaista organisaatiota ja pystyvät parhaimmillaan olemaan apuväline läpi organisaation.

Kummassakin koulutuspäivässätartut itse toimeen: saat vinkkejä, miten lähdet suunnittelemaan oman verkkosivuston hakukoneoptimointia ja analytiikan hyödyntämistä. Otat vinkeistä sinulle sopivimmat käyttöön jo päivän aikana, kun teet käytännössä kehitystoimenpiteitä sivustosi analytiikkaan ja hakukonelöydettävyyteen. Lisäksi koulutuspäivät sisältävät case-esimerkkejä yritysten aidoista digitaalisen markkinoinnin keinoista.

Ohjattu etäopiskelu 1 kk

Etäjaksolla kehität oman organisaatiosi digitaalista markkinointia: teet uusien oppien mukaan markkinointiviestintätoimenpiteitä digitaalisiin kanaviin, tässä tapauksessa www-sivustolle. Teet konkreettisen suunnitelman ja aikataulun www-sivujenne hakukoneoptimoinnin parantamiseksi tai analytiikan hyödyntämiseksi sivustokehityksessä. Fokus on siinä, mitä voit ja sinun kannattaa tehdä seuraavaksi.

Saat kouluttajilta yksilöllisen palautteen suunnitelmastasi henkilökohtaisessa tapaamisessa. Harjoituksen lisäksi saat siis gurujen vinkit juuri sinun sivustosi kehittämiseen.

 

Osallistumismaksu kattaa kirjat ja muut oppimateriaalit.

Osallistumismaksu laskutetaan yhdessä erässä ja sen tulee olla maksettuna ennen koulutuksen alkua. Jos olet hankkinut rahoituksen Markkinointi-instituutin www-sivulla osoitetun rahoitusyhtiön kautta, lähetämme laskun rahoitusyhtiölle.

Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 14 vrk ennen koulutuksen  alkua tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Jos osallistumista ei ole peruttu ennen koulutuksen alkua, perimme 100 % koulutuksen hinnasta.


Jokin muu koulutus?