Webanalytiikka ja hakukoneoptimointi

Työpaja

Opi hyödyntämään webanalytiikkaa ja optimoimaan oman verkkosivustosi sisältöä hakukonenäkyvyyden parantamiseksi. Webanalytiikka ja hakukoneoptimointi -kurssilla keskitytään Googlen hakukoneeseen ja Google Analytics -työkaluun.

Koulutus alkaa
4.9.2019

Hinta 1200 € (+ alv 24%)

Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.

Maksa joustavasti sinulle sopivissa erissä OP:n rahoituksella.

Koulutuksen kesto 1 kk
Paikka Espoo, Tapiola
Koulutuspäivät 2

Seuraavat alkamisajankohdat 4.9.2019, 5.11.2019

Lisätietoa koulutuksesta

Kurssilla työstät kouluttajien oppien mukaan verkkoanalytiikan toimenpiteitä sivustollesi ja tuotat hakukoneiden kannalta toimivaa sisältöä (SEO). Lisäksi kuulet parhaat case-esimerkit. Kurssin jälkeen käytössäsi on konkreettinen, aikataulutettu toimenpidesuunnitelma oman verkkosivustosi kehittämiseksi.

Koulutus ei siis ole teoriaa vaan käytännön tekemistä, jonka lopputulemana osaat itse ruuvata tehot irti analytiikasta ja hakukoneoptimoinnista!

Koulutus sopii digitaalisen markkinoinnin perusteet hallitseville, markkinointitoimenpiteitä itse käytännössä toteuttaville. Testaa koulutuksen soveltuvuus juuri sinulle – tee TASOTESTI!

Koulutuksen myötä tunnistat digitaalisen markkinoinnin merkittävimmät mittarit eli konversiopisteet, ja osaat valita niistä sopivimmat. Osaat hyödyntää analytiikan tarjoamaa tietoa oman verkkosivustosi kehittämiseksi. Osaat myös perustella verkkoanalytiikan ja hakukoneoptimoinnin toimenpiteiden tärkeyden organisaatiossasi.

Voit sisällyttää tämän kurssin osaksi Digitaalisen markkinoinnin koulutusohjelmaa

Kysy lisätietoja
Tarja Vikström osaamispäällikkö 040 573 0905 tarja.vikstrom@markinst.fi
Eliisa Seppänen palvelukoordinaattori 050 401 4816 eliisa.seppanen@markinst.fi
Koulutuspäivät
4.9.2019, 5.9.2019
Laajuus
Koulutus kestää 1 kuukauden. Siihen sisältyy orientoiva ennakkotehtävä, 2 koulutuspäivää sekä etäopiskelua 2-4 h/vko. Lisäksi jälkitehtävänä henkilökohtainen sparrauskeskustelu kouluttajan kanssa. Laajuus on 2 op.
Kouluttajat

Tommi Karvinen, Senior SEO consultant, Tulos Helsinki

Toni Voutilainen, Growth Manager, Tulos Helsinki

Ennen valmennuspäivää teet orientoivan ennakkotehtävän.

Ennakkotehtävässä orientoidut koulutukseen miettimällä omaa sivustoasi analytiikan ja SEO:n osalta. Lisäksi tutustut taustakirjallisuuteen.

Ennen kurssin alkua kouluttajat perehtyvät osallistujien www-sivuihin analytiikan ja SEO:n näkökulmasta.

1. koulutuspäivä

SEO eli hakukoneoptimointi

  • Kertaus internetin hakukoneista: Miten Google toimii?
  • Keskisimmät hakukoneoptimoinnin haasteet ja ammattilaisen ratkaisut
  • Esimerkkejä osallistujien verkkopalveluista ja ratkaisuja ennakokyselyssä nousseisiin haasteisiin
  • Hakukoneoptimoinnin tuloksellisuus ja sen mittaaminen

Kouluttajana Tommi Karvinen, SEO Consultant, Tulos Helsinki

2. koulutuspäivä

Webanalytiikka ja konversio

  • Tavoitteiden määritys, mitä mitata ja miksi?
  • Google Analyticsin edistynyt käyttö,
  • Google Tag Managerin hyöty verkkoseurannassa
  • Konversio-optimoinnin parhaat käytännöt ja prosessit
  • Käytännön neuvot verkkosivuston optimointiin ja arviointiin

Kouluttajana Toni Voutilainen, Growth Manager, Tulos Helsinki

Kummassakin koulutuspäivässätartut itse toimeen: saat vinkkejä, miten lähdet suunnittelemaan oman verkkosivuston hakukoneoptimointia ja analytiikan hyödyntämistä. Otat vinkeistä sinulle sopivimmat käyttöön jo päivän aikana, kun teet käytännössä kehitystoimenpiteitä sivustosi analytiikkaan ja hakukonelöydettävyyteen. Lisäksi koulutuspäivät sisältävät case-esimerkkejä yritysten aidoista digitaalisen markkinoinnin keinoista.

Ohjattu etäopiskelu 1 kk

Etäjaksolla kehität oman organisaatiosi digitaalista markkinointia: teet uusien oppien mukaan markkinointiviestintätoimenpiteitä digitaalisiin kanaviin, tässä tapauksessa www-sivustolle. Teet konkreettisen suunnitelman ja aikataulun www-sivujenne hakukoneoptimoinnin parantamiseksi tai analytiikan hyödyntämiseksi sivustokehityksessä. Fokus on siinä, mitä voit ja sinun kannattaa tehdä seuraavaksi.

Saat kouluttajilta yksilöllisen palautteen suunnitelmastasi henkilökohtaisessa tapaamisessa. Harjoituksen lisäksi saat siis gurujen vinkit juuri sinun sivustosi kehittämiseen.

 

Osallistumismaksu kattaa kirjat ja muut oppimateriaalit.

Osallistumismaksu laskutetaan yhdessä erässä ja sen tulee olla maksettuna ennen koulutuksen alkua. Jos olet hankkinut rahoituksen Markkinointi-instituutin www-sivulla osoitetun rahoitusyhtiön kautta, lähetämme laskun rahoitusyhtiölle.

Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 14 vrk ennen koulutuksen  alkua tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Jos osallistumista ei ole peruttu ennen koulutuksen alkua, perimme 100 % koulutuksen hinnasta.


Jokin muu koulutus?