Sisäänkirjautuminen
Valitse koulutus
Ilmoittaudu
Äänestä Mainonnan Monitaho 2014

Kuka on vuoden 2014 Mainonnan Monitaho? Mainonnan Monitahoksi valitaan vuosittain esimerkillisesti toiminut markkinointiviestinnän osaaja. Palkinnon myöntää Markkinointiviestinnän Ammattilaisten tukisäätiö eli MAT-säätiö.

Äänestämällä omaa suosikkiasi vaikutat, kuka valitaan Markkinoinnin Monitahoksi 2014. Tunnustuksen saajan valitsevat MAT-säätiön hallitus sekä Kauppalehden toimitus ja markkinointi.

Äänestä omaa suosikkiasi  / Äänestys on päättynyt 17.10.2014.

Ehdokkaat vuoden 2014 Mainonnan Monitaho -tunnuksen saajaksi:

  • Mathias Järnström, perustaja, toimitusjohtaja, Miltton
  • Marco Mäkinen, Vice President, TBWA Helsinki
  • Eka Ruola, toimitusjohtaja, Hasan & Partners
  • Samuli Seppälä, toimitusjohtaja, Verkkokauppa.com
  • Lauri Sipilä, toimitusjohtaja, MARK Suomen Markkinointiliitto ry
  • Catharina Stackelberg-Hammarén, toimitusjohtaja, Marketing Clinic
  • Heikki Takala, toimitusjohtaja, Amer Sports
  • Saku Tuominen, luova johtaja, Idealist Group
  • Jaakko Veijola, taiteilija, Art Director, bloggaaja, Wörks
  • Peter Vesterbacka, markkinointijohtaja, Rovio

Valintakriteerit

Mainonnan Monitahoksi valitaan esimerkillisesti ja menestyksellisesti toiminut markkinointiviestinnän osaaja. Valintakriteerinä on, että henkilö on edistänyt markkinointiviestinnän keinoja tai alan tunnettuutta joko useampana vuonna tai erityisen ratkaisevalla tavalla valintaa edeltävänä vuonna.

Palkintona stipendi markkinointiviestintäalalle

Palkintona on MAT-säätiön 5000 euron stipendi, jonka tunnustuksen saaja ohjaa haluamalleen markkinointiviestintäalan hankkeelle tai kohteelle. Vuoden 2014 Mainonnan Monitaho julkistetaan 31.10.2014 EFFIE Awards -palkintotilaisuudessa.

MAT-säätiö edistää markkinointiviestintäalaa

MAT-säätiön, alun perin nimeltään Mainoshoitajain yhdistys, tehtävänä on edistää markkinointiviestintäalan kehitystä ja koulutusta. MAT-säätiö on jakanut Mainonnan Monitaho -tunnustusta vuodesta 1967 alkaen. Aiemmin on palkittu mm. mainonnan suunnittelijoita, mainostoimistojohtajia, mediajohtajia, markkinoijia sekä markkinoinnin koulutuksen edustajia.

Palkinto on myönnetty mm. seuraaville henkilöille:

  • 1967 Niilo Hentola
  • 1974 P H Taucher 
  • 1977 Henrik Paulig   
  • 1978 Kyösti Varis   
  • 1981 Topi Törmä   
  • 1993 Erik Hartwall   
  • 1994 Kaarina Iltanen  
  • 2000 Ami Hasan   
  • 2006 Pekka Soini   
  • 2012  Päivi Topinoja-Aranko
Äänestä Mainonnan Monitaho 2014