Sisäänkirjautuminen
Valitse koulutus
Ilmoittaudu
Chat palvelee asiakkaita mutta toimii myös reaaliaikaisena toiminnan kehittämisen kanavana

Verkkosivustolla toimiva online-chat on tärkeä asiakaspalvelukanava, mutta toimii lisäksi reaaliaikaisena markkinoinnin, palvelutarjonnan ja muun toiminnan kehittämisen välineenä. Giosg.com Oy:n tarjoama Giosg LIVE -chat on laajentanut Markkinointi-instituutin www.markinst.fi -sivuston verkkokaupasta yrityksen tärkeimmäksi asiakaspalautekanavaksi, jonka liiketoimintahyöty on moninkertainen kustannuksiin verrattuna.

 

Markkinointi-instituutti perusti kesäkuussa 2013 www.markinst.fi -sivustolleen Koulutusneuvonta-chatin. Tämä online-neuvonta on kasvanut asiakaspalvelukanavan lisäksi arvokkaaksi asiakaspalautteen kanavaksi.

”Kun seuraamme systemaattisesti chatissa käytyjä keskusteluja ja asiakkaiden kysymyksiä, osaamme vastata aiempaa paremmin asiakkaiden tiedon tarpeeseen. Saamme asiakkailta suoraan palautetta siitä, miten olemme onnistuneet palvelutarjontamme kaupallistamisessa”, kertoo Anne Niemi-Hakala, Markkinointi-instituutin markkinointipäällikkö.

Markkinointi-instituutti on asiakaspalautteen perusteella tarkistanut mm. tuotteidensa sisältöä, hinnoittelua, verkkosivuston rakennetta ja sisältöjä sekä viestintäänsä muissa kanavissa, joissa asiakkaat kohtaavat Markkinointi-instituutin. ”Online-palveluneuvontamme ansiosta voimme tehdä asioita tehokkaammin, palvella asiakkaitamme paremmin ja näiden kautta luonnollisesti myös parantaa kannattavuuttamme”, Niemi-Hakala tiivistää.

”Toki chat on myös suora ja henkilökohtainen kanava palvella asiakkaita paremmin, mutta turhan moni ei ota huomioon sen muita hyötyjä. Olemme saaneet asiakkailtamme 100-prosenttisesti positiivista palautetta palvelusta. He arvostavat palvelumuotoa, jossa asia hoituu nopeasti”, Niemi-Hakala sanoo.

Parantaa verkkokaupan konversiota 50–300 % ja tuottaa liidejä

 

Giosg.com Oy:n asiakkaat ovat parantaneet verkkokauppojensa myyntikonversiota 50–300 prosenttia ottamalla käyttöön Giosg LIVE -chatin. Reaaliaikaisella palvelulla yritykset voivat vastata nopeasti asiakkaiden kysymyksiin, mikä nopeuttaa ostoprosessia. Tilaukset tulevat kerralla kuntoon, ja samalla yritys saa uusia mahdollisuuksia lisämyyntiin.

”Chat lisää todistetusti konversiota ja tilausten arvoa verkkokaupassa. Koska apua on saatavilla oikealla hetkellä, ostoskoreja hylätään vähemmän. Lisäksi asiakkaamme ovat kertoneet, että henkilökohtainen palvelu tuo turvallisuuden tunnetta verkko-ostamiseen. Chat-palvelulla voimme tuoda kivijalkamyymälän palvelukokemuksen nyt myös verkkokauppoihin ja verkkosivustoille”, sanoo Immo Salonen, Giosg.com Oy:n myyntijohtaja.

B2B-asiakkaiden palvelukanavana chat tuottaa liidejä myynnille. Esimerkiksi Markkinointi-instituutissa on puolen vuoden aikana käyty yli 2100 asiakaskeskustelua: se tarkoittaa keskimäärin kolmea asiakaskohtaamista jokaisen online-palveluneuvontaan käytetyn työtunnin aikana.

”Huomattavaa on, että olemme saaneet yli 60 yrityskontaktia, jotka kaikki ovat syntyneet asiakkaan omasta aloitteesta. Näin monen liidin saamiseen tarvittaisiin valtava määrä kylmäkontaktointia”, Niemi-Hakala sanoo.

 

Lisätietoja

Anne Niemi-Hakala, markkinointipäällikkö, Markkinointi-instituutti
p. 050 366 9773, anne.niemi-hakala@markinst.fi

Immo Salonen, myyntijohtaja, Giosg.com Oy
p. 044 505 1182, immo@giosg.com

Markkinointi-instituutin intohimona on muutos. Se on kehittänyt suomalaista työn tekemistä yli 80 vuoden ajan kouluttamalla ammattilaisia assistenteista esimiehiin, asiakkuuksista henkilöstöhallintoon. Yksilöiden osaamisen kehittämisen ja yritysvalmennuksen kautta Markkinointi-instituutti rakentaa asiakkailleen tuloksellista työyhteisöä ja vie heidän liiketoimintaansa kohti kannattavaa kasvua. Se toimii valtakunnallisesti ja kouluttaa myös rajojen ulkopuolella suomeksi, englanniksi ja venäjäksi. 91 % Markkinointi-instituutin asiakkaista suosittelee sen palveluita. Markkinointi-instituutti lupaa, että koulutus muuttaa yksilön ja organisaation toimintaa niin, että tulos näkyy näiden asiakkaalle saakka. www.markinst.fi

Giosg.com Oy kehittää älykkäitä ja vuorovaikutteisia ratkaisuja asiakaspalvelun ja myynnin tehostamiseen verkossa. Giosgin ratkaisuilla yritys voi tuoda henkilökohtaisen palvelun reaaliajassa verkkoon ja kerätä liidejä suoraan verkkosivuilta. Giosg hyödyntää ratkaisuissaan reaaliaikaista analytiikkaa, mikä tehostaa myyntityötä ja personoi verkkokokemuksen aivan uudella tavalla. Giosg on suomalainen yritys, joka perustettiin vuonna 2011. Giosg toi ensimmäisen ratkaisunsa, Giosg LIVE -chatin, markkinoille vuonna 2012. Giosgin asiakkaat toimivat sekä Suomessa että kansainvälisillä markkinoilla. www.giosg.com

Chat palvelee asiakkaita mutta toimii myös reaaliaikaisena toiminnan kehittämisen kanavana