Sisäänkirjautuminen
Valitse koulutus
Ilmoittaudu
Markkinointi-instituutti oli suomalaisten koulutusyritysten rankingissa tunnetuin ja arvostetuin

Suomen yrityspäättäjät antoivat Taloustutkimus Oy:n TEP 2011 -yrityskuvatutkimuksessa Markkinointi-instituutille huippupisteet. Tulos Suomen tunnetuimpana ja vahvimpana koulutusyrityksenä kertoo siitä, että Markkinointi-instituutti vastaa palvelutarjonnallaan asiakkaiden aitoihin tarpeisiin.

Vuosittain tehtävässä TEP-yrityskuvatutkimuksessa yrityspäättäjät arvioivat koulutusalan yrityksiä kymmenessä liiketoimintaan vaikuttavassa tekijässä. Kun kaikkien näiden tekijöiden tulokset lasketaan yhteen, Markkinointi-instituutti oli ensimmäisellä sijalla.

Asiakkaamme siis arvostavat meitä Suomen vahvimpana koulutusyrityksenä, ja lisäksi olimme Suomen tunnetuin koulutusalan toimija. Kahdessa vuodessa Markkinointi-instituutti nousi tutkimuksessa tuotteiden ja palveluiden laadussa kahdeksan sijaa, asiakaspalvelussa 11 sijaa ja toimintavarmuudessa kuusi sijaa.

Markkinointi-instituutissa on viime vuosien aikana suunnattu toimintaa ja palvelutarjontaa entistä tarkemmin kohti yritysten todellisia tarpeita – ja tehty työ näkyy nyt TEP-tutkimuksen tuloksissa.

”Yritysten päättäjät arvostavat sitä, että Markkinointi-instituutti haluaa ratkoa yritysten liiketoiminnan haasteita koulutuksen keinoin. Kehitämme palveluitamme kuuntelemalla asiakkaita ja räätälöimällä palveluitamme heitä varten. Haluamme kehittää työn tekemistä siten, että koulutuksen tulokset näkyvät ja muuttavat sekä yksilöiden että organisaation toimintaa kohti tavoiteltua. Ja nyt työmme näkyy”, iloitsee Markkinointi-instituutin toimitusjohtaja Jari Kostamo.

Asiantuntevia kouluttajia ja alueellista asiakaspalvelua

Koulutuspalveluiden laatua rakentavat erityisesti kouluttajat. TEP-tutkimuksessa mielikuva Markkinointi-instituutista työnantajana on noussut vuodesta 2009 11 sijaa. Tämä takaa sen, että houkuttelemme liike-elämän pätevimpiä asiantuntijoita kouluttajiksemme. Koulutusten laadun puolesta puhuu myös opiskelijoidemme kommentit: 94 % vuonna 2011 opiskelleista suosittelisi koulutustamme muille.

Asiakaspalveluun on panostettu myös alueellisesti, sillä valtakunnalliset hankkeet ja alueelliset toteutukset lisääntyvät jatkuvasti. Koulutuksia on lähiaikoina toteutettu mm. Keski- ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kajaanissa, Mikkelissä, Tampereella ja Turussa. Asiakkaitamme auttavat eri alueille erikoistuneet asiakkuuspäälliköt, ja edustus kaikissa maakunnissa tukee myös yhteistyötä ELY-keskusten ja oppisopimustoimistojen kanssa.

”Alueelliset asiakkuuspäälliköt ovat lähellä asiakasta, tuntevat liiketoiminnan paikalliset erityispiirteet ja alueen elinkeinorakenteen sekä ymmärtävät asiakkaan asiakasta”, kuvailee myyntijohtaja Ari Kunelius. ”Myyjämme tarjoavat aina terävimmän näkemyksen, sillä he ymmärtävät kunkin asiakkaan tarvetta ja pystyvät keskustelemaan tarpeista ja ratkaisuista, jotka asiakkaalle sopivat.”

 

Markkinointi-instituutti oli suomalaisten koulutusyritysten rankingissa tunnetuin ja arvostetuin