Sisäänkirjautuminen
Valitse koulutus
Ilmoittaudu
Oman alan tutkinto siivitti Huoneistokeskuksen myyntineuvottelijat tulosvauhtiin

Jos provisiopalkattu henkilöstö istahtaa koulunpenkille, täytyy olla tosi kyseessä – nimittäin todelliset tulokset. Kiinteistönvälitysalalla jokainen koulutukseen käytetty tunti on suoraan pois myyntiin panostetusta ajasta.

Huoneistokeskuksen myyntineuvottelijat näkevät kuitenkin koulutuksen mehevänä porkkanana, etenkin kun tutustuvat edellisen ryhmän konkreettisiin tuloksiin: Kiinteistönvälitysalan ammattitutkintoon osallistuneista puolet on parantanut tuottoaan edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna.

Huoneistokeskuksen koulutuspäällikkö Tarja Määttä-Heinonen      

Miksi Huoneistokeskus kouluttaa henkilöstöään? Koulutuspäällikkö Tarja Määttä-Heinosen mukaan myyntineuvottelijat tulevat usein alan ulkopuolelta, jolloin heillä on halu oppia uutta ja tehdä asiat oikein. He voivat osallistua perehdyttämiskoulutuksen jälkeen Kiinteistönvälitysalan ammattitutkintoon (KiAT), joka on räätälöity yhdessä Markkinointi-instituutin kanssa.

 

"Tutkinto sysää nopeammin tulosvauhtiin, mikä motivoi pysymään alalla, jolla vaihtuvuus on haasteellisuuden vuoksi suuri", kertoo Määttä-Heinonen.

"Olen ylpeä opiskelijoista, sillä heistä kaikki toimivat edelleen kiinteistönvälityksessä meillä Huoneistokeskuksella ja kaikki osallistujat yhtä lukuun ottamatta suorittivat KiAT-tutkinnon", Määttä-Heinonen iloitsee. Koulutus myös valmistaa henkilöstöä LKV-kokeen suorittamiseen, joka on kiinteistönvälitysalalla vaadittava virallinen tutkinto. Huoneistokeskuksessa KiAT:oon osallistuneista jo 37 % on jatkanut LKV-kokeeseen.

Tulokset näkyvät yksilöissä ja liiketoiminnassa

Määttä-Heinosen mukaan opiskelu on lisännyt innostusta ja antanut varmuutta oman työn tekemiseen – muutos, joka näkyy asiakkaille ja sitä kautta tuloksessa. Opiskelijat tuovat myös muille työyhteisössä raikkaan tuulahduksen alan uutuuksia. "Käytäntöön viety uusi osaaminen näkyy koko yrityksen tuloksen kasvuna", summaa Määttä-Heinonen.

Huoneistokeskus Vuoden tunnistettavin muutos -kilpailun paras yritys

Huoneistokeskus voitti tällä koulutusratkaisulla Markkinointi-instituutin Tunnistettavin muutos 2012 -kilpailun yrityssarjan, jossa palkitaan organisaatio, joka on koulutuksen avulla muuttanut todennettavalla tavalla omaa toimintaansa ja näin on matkalla kohti entistä kannattavampaa kasvua. Yrityssarjan muita finalisteja olivat Nordea Pankki yritykselle räätälöidyllä Rahoitus- ja vakuutusalan ammattitutkinnolla sekä Väritukku yritykselle räätälöidyllä sisustusneuvojakoulutuksella.

Määttä-Heinonen arvostaa yhteistyössä koulutusyrityksen osaamista, ammattitaitoa ja kykyä etsiä ja tarjota määrätietoisesti asiakaslähtöisiä ratkaisuja. "Kaikkiin näihin toiveisiin Markkinointi-instituutti on vastannut. Yhteistyömme on ollut jatkuvaa yhteydenpitoa ja ajatusten vaihtoa. Tulevaisuudessa nostamme rimaa aina yhä korkeammalle."

 

Huoneistokeskuksen kannattavan kasvun haaste, ratkaisu ja tulos

Lähtötilanne:

  • Tavoitteena siivittää uudet myyntineuvottelijat tulosvauhtiin ja vähentää henkilöstön vaihtuvuutta
  • Tavoitteena valmistaa henkilöstö viralliseen LKV-kokeeseen
  • Haasteena provisiopalkattujen työntekijöiden sitouttaminen

Ratkaisu:

  • Räätälöity Kiinteistönvälitysalan ammattitutkinto (KiAT)

Tulokset:

  • Yhtä lukuun ottamatta koko ryhmä suoritti vaativan KiAT:n
  • 37 % on jo jatkanut LKV-kokeeseen
  • Kaikki osallistujat toimivat edelleen kiinteistönvälityksessä
  • Yhä useampi päättää kaupan
  • Puolet on parantanut tuottoaan edelliseen vuoteen verrattuna
  • Uusi osaaminen näkyy koko yrityksen tuloksen kasvuna

 

Oman alan tutkinto siivitti Huoneistokeskuksen myyntineuvottelijat tulosvauhtiin