Sisäänkirjautuminen
Valitse koulutus
Ilmoittaudu
Markkinointi-instituutti uskoo 50-vuotiaisiin naisiin ja miehiin

Markkinoinnin tehtävä on aikaansaada huomiota ja parhaimmillaan myös herättää yhteiskunnallista keskustelua. Tässä asiassa Markkinointi-instituutti onnistui pe 20.2. mainoksellaan Helsingin Sanomissa. "50-vuotiaan naisen paras ystävä ei ole naistenlehti vaan koulutus", kuului mainoksen väittämä.  

Markkinointi-instituutin mainoksen tarkoitus on herättää ihmiset miettimään koulutuksen tärkeyttä läpi koko työuran sekä aktivoida ihmiset ammatilliseen kehittymiseen.

Markkinointi-instituutin ydintehtävä on rakentaa parempaa Suomea osaamista ja työnteon tapoja kehittämällä. Me olemme työyhteisö, joka arvostaa ihmisiä ikään ja sukupuoleen katsomatta.

Markkinointi-instituutti on saanut palautetta, että mainos aliarvioisi naisia. "Keski-ikäiset naiset on mainittu mainoksessamme, koska he ovat keskeinen asiakaskohderyhmämme. Asiakkaistamme yli 50 % on naisia ja henkilöstöstämme yli 80 %. Tätä taustaa vasten on selvää, että ajamme niin naisten kuin miestenkin asiaa", sanoo Toni Berkowits, Markkinointi-instituutin toimitusjohtaja.

"Uskon suomalaisen naisen kykyyn uudistua läpi koko työuran. Eräs tärkeimmistä päätöksistä henkilökohtaisessa elämässäni oli tuoreuttaa opintoni viisikymppisenä. Sain siitä paljon virtaa työelämään, jossa haluan olla vielä pitkään. Yksi tutkinto ei välttämättä enää riitä koko työelämäksi", Markkinointi-instituutin markkinointi- ja viestintäjohtaja Anne Niemi-Hakala sanoo.

"Työurien on tarkoitus pidentyä, työelämän muutosvauhti kiihtyy ja jokaisen on huolehdittava omassa ammatissaan ajan tasalla pysymisestä. Olen henkilökohtaisesti puhunut eri yhteyksissä Suomen työelämässä rehottavaa ikärasismia vastaan ja jatkan sillä samalla tiellä. En hyväksy eikä organisaatiomme hyväksy ikärasismia", Berkowits sanoo.

Mainokseen liittyvässä keskustelussa media-alalla työskentelevät ottivat vahvasti kantaa naistenlehti-vertaukseen. "Toteamme, että koulutus on paras kaveri, lehtien asemaan emme sen enempää puutu. Jatkossakin markkinointimme ja toimintamme tarkoituksena on synnyttää keskustelua ja varsinkin toimenpiteitä niiden aiheiden ympärillä, jotka kansakuntaamme nykypäivänä vaivaavat", sanoo Niemi-Hakala.

Markkinointi-instituutti kouluttaa vuosittain noin 4200 henkilöä ja toimii osaamisen ja liiketoiminnan kehittämisen kumppanina organisaatioille liike-elämän eri aloilla. Markkinointi-instituutti on 85-vuotias valtakunnallinen osaamisen ja työn kehittäjä, joka tarjoaa monipuolista aikuis- ja täydennyskoulutusta, työn ohessa suoritettavaksi, omaa työtä tukemaan.

 

Toni Berkowits, toimitusjohtaja, Markkinointi-instituutti
toni.berkowits@markinst.fi, 050 347 4734

Anne Niemi-Hakala, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Markkinointi-instituutti
anne.niemi-hakala@markinst.fi, 050 366 9773

Markkinointi-instituutti uskoo 50-vuotiaisiin naisiin ja miehiin