Markkinointi-instituutti, Muutoksen ammattilaiset -blogi

      Muutoksen ammattilaiset   |   Kirjoittajat  |  Opiskelijablogi  |  www.markinst.fi

 

 

3.10.2016 Satu Kilpirova

Intohimoinen henkilöstö vastaa siitä, miten yrityksillä menee

 

Intohimoinen henkilöstö vastaa siitä, miten yrityksillä menee 

Muistatko, kun lapsena haaveilit olevasi isona poliisi tai eläinlääkäri? Katsoit ylöspäin virkapukuisia järjestyksenvalvojia ja valkotakkisia lääkäreitä ja hoitajia. Sillä hetkellä mielessäsi pyöri ajatus, että tuollainen minustakin tulee isona! Pelastan ihmisiä ja eläimiä ja työni on ehkä kaikista tärkein työ tässä maailmassa!

Järki vai tunne?

Vaan mitä tapahtuikaan, kun peruskoulun jälkeen piti laittaa hakupaperit kouluihin ja kesken tunne- ja kasvumyrskyjen piti päättää, mitä lähdet opiskelemaan. Silloin mielen valtaa myös ehkä toiveet siitä, millä alalla tienaa hyvin ja mitä opinahjoa ja ammattia muut minulta odottavat. Intohimo vaihtuu ehkä järjelliseksi pohdinnaksi siitä, millä alalla on töitä tai minne kouluun ehkä pääsee helposti.

Opiskelujen ja koulujen jälkeen, tai kenties jo harjoittelujaksoilla, haet työpaikkoja jotka soveltuvat koulutukseesi ja jotka hyväksytään harjoitteluksi. Saat ensimakua siitä, mitä tuleva työsi valmistumisen jälkeen saattaa olla. Muistatko vielä, mitä tunteita mielessäsi silloin pyöri? Uutuudenviehätystä ja intoa?

Ammatti vai unelma?

Monelle meistä ammatti ja työpaikka ovat yhdistelmä nuoruuden idealistisia ajatuksia, opiskeluja ja sattumuksien summia. Mutta jossain vaiheessa sitä saattaa havahtua, että työn tekeminen ja oma ammatti, joka joskus oli niin kiehtova, onkin enemmän suorittamista ja osa päivittäisiä rutiineja. Minne katosi nuoruuden into ja uteliaisuus? Onko vuosien työuran ja uurastamisen jälkeen mahdollista herättää henkiin palo, joka tekee omasta työstä jälleen merkityksellistä ja antoisaa?

Onnellinen työntekijä on parempi työntekijä

Uskon, ja olen nähnyt, että kouluttautumisen avulla on mahdollista löytää uudestaan omasta nykyisestä työstään tuo kutkuttava palo ja intohimo. Ihmiset, jotka pitävät työstään, ovat saaneet kehittyä ja kehittää, ovat onnellisempia ja tekevät työtään enemmän sydämellä. Työntekijän onnellisuus ruokkii myös luovuutta, kykyä ajatella ja tehdä asioita toisin. Se jos mikä on tänä päivänä työelämässä tärkeää. Kuten kollegani Maria Mäenpää kirjoitti omassa blogissaan: tuotteliain motivaatio ei ole ulkokohtainen, kuten raha tai palkkiota, vaan sisältä kumpuava.

Kulu vai satsaus?

”Kouluttautumisen avulla yrityksissä luodaan uutta, ennakoidaan tulevaisuuden muutoksia ja varaudutaan vaihteleviin markkinatilanteisiin”, toteaa toimitusjohtajamme Toni Berkowits. Olen tästä tismalleen samaa mieltä.

Yrityksille työntekijöiden koulutus tuntuu monesti investoinnilta, jonka tuloksien mittaaminen voi olla vaikeaa. Se on kuitenkin investointi, joka kannattaa tehdä: loppujen lopuksi työntekijöiden osaaminen, into, onnellisuus ja luovuus näkyvät kyllä viivan alla.

 

***

Haluatko pysyä ajan tasalla omasta alastasi? Jätä yhteystietosi, niin saat tietoa aikuiskoulutuksesta ja ajankohtaisista työelämän ilmiöistä sekä annat Markkinointi-instituutille luvan markkinoida sinulle palveluitaan. Lisäksi kuulet ensimmäisenä eduistamme ja kampanjoistamme.

 

Jaa tämä artikkeli: 

 

 

 

 

Satu Kilpirova

Satu Kilpirova

asiakkuuspäällikkö, Markkinointi-instituutti

LinkedIn     Twitter

Satu on helposti syttyvä ja huonosti sammuva kaikessa mikä liittyy asiakkaisiin, intohimoon ja heittäytymiseen. Hän haastaa ja kyseenalaistaa, tukee ja kannustaa.
Satu kulkee asiakkaidensa rinnalla niin myötä- kuin vastamäessä. Työssään ja kirjoituksissaan hän osoittaa, miten tunteet muutetaan liiketoiminnaksi, kasvuksi ja rahaksi. Mikään kun ei motivoi ja palkitse paremmin kuin onnistuminen!

 

Missä on oman henkilöstösi intohimo?

Referenssi, Fressi"Oli siistiä seurata, kuinka kouluttaja haastoi meitä niin, että siellä täällä syttyi lamppuja ihmisten päässä."
- Lari Pakkanen, keskusvastaava, Fressi

Koulutus motivoi ja innostaa!

Tutustu asiakkaidemme
onnistumistarinoihin >

 

 

Lue myös nämä kirjoitukset:

 

Kuka vastaa siitä, miten Suomella menee?

Kuka vastaa siitä, miten Suomella menee? Sinä.

 

Koulutuksella kikyä ja kykyä

Koulutuksella kikyä ja kykyä

Anne Niemi-Hakala, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Markkinointi-instituutti

 

 

Intohimoinen henkilöstö vastaa siitä, miten yrityksillä menee