Muutoksen ammattilaiset -blogi   |   Kirjoittajat  |  Opiskelijablogi  |  www.markinst.fi

 

 

9.1.2015 Toni Berkowits

Yritysten on aika reagoida muuttuvaan yhteiskuntaan

 

 

Meillä Markkinointi-instituutissa on tuettu menestyksekkäästi yksilöiden ja yritysten kehittymistä jo lähes 85 vuoden ajan.

Olemme tuottaneet valmennuksillamme lisäarvoa palvelu-, kauppa- ja pankkisektoreiden yrityksille. Yhteiskunnan rakenteellinen muutos vaatii nyt vastaavia toimenpiteitä myös teollisuuden ja tuotannon aloilla; tuotekeskeisyydellä ei menestytä yhä kovenevassa kilpailussa.

Finpron myyntijohtaja Kimmo Pekari kommentoi hiljattain Helsingin Sanomissa (13.7.2014), kuinka suomalaiselta teollisuudelta puuttuu kyky muuttaa teknistä osaamista kaupallisiksi menestystarinoiksi.

Esimerkkejä päinvastaisesta löytyy läheltä, sillä useat ruotsalaisyritykset ovat kasvaneet globaaleiksi onnistujiksi samankaltaisista lähtökohdista. Myös kansainvälisesti tunnettujen brändien listalla länsinaapurimme on menestynyt meitä rutkasti paremmin.

Teollisuuden ja tuotannon yritysten kasvu länsimaissa muodostuu jatkossa nimenomaan ydinosaamisen ympärille rakennettavien palvelu- ja huoltosopimusten myynnistä. Globaalisti toimiva hissiyhtiö KONE on hyvä esimerkki uudenlaisesta toimintatavasta, jolla on luotu perinteikkäälle teollisuusyritykselle uutta kannattavuutta.

Kuinka suomalaisyrityksille saadaan uutta potkua kansainvälisyyteen ja kilpailuun?

Koulutukset ja valmennukset ovat erinomainen investointi tulevaisuuteen. Henkilöstöön panostaminen näkyy viivan alla myynnin ja tuottavuuden kasvaessa.

Markkinointi-instituutti on yksi Suomen johtavista ja tunnetuimmista valmennusorganisaatioista, ja olemme olleet mukana monen menestystarinan rakentamisessa.

Tarjoamme konkreettisia keinoja esimerkiksi arkisten johtamistilanteiden parempaan hallintaan. Yritysten esimiehet ovat vaa’ankieliasemassa strategian jalkauttamisessa. Tässä onnistuminen näkyy suoraan talousluvuissa.

Menetelmätasolla olemme ottaneet prosessiin mukaan asiakkaittemme asiakkaat. Heidän palautteensa avulla löydämme liiketoiminnan todelliset haasteet ja oston esteet. Tämän tiedon avulla pystymme muovaamaan prosesseista sujuvampia ja tehokkaampia.

Asiakaslupauksemme on “tunnistettava muutos”. Valmennuksiemme tulokset näkyvät organisaatioissa konkreettisina toimintatapojen muutoksina tuottaen paremman lopputuloksen.

Pitkän, kattavan ja monialaisen kokemuksemme avulla autamme yritykset takaisin aallonharjalle muutoksen tuulissa.

 

Kirjoitus on alun perin julkaistu CEO 2015 -sivuston Kasvun tekijät -osiossa.

 

 

 

 

 

Toni Berkowits

toimitusjohtaja, rehtori
Markkinointi-instituutti

LinkedIn

Markkinointi-instituutin toimitusjohtaja Toni Berkowits näkee jokaisen yrityksen liiketoiminnan ytimessä asiakkaan odotusten täyttämisen ilman ylilaatua. Käytännössä yritysten kilpailuedut syntyvät ihmisten vuorovaikutustaidoista, tilannetajusta ja aktiivisuudesta. Jos tämän lisäksi yritys omistaa markkinoiden johtavan palvelukonseptin tai tuotteen, voidaan puhua toimialan tähtioppilaasta. Berkowits on toiminut suomalaisissa ja kansainvälisissä palveluyhtiöissä johtajana, kehittäjänä ja konsulttina, tehtäväalueinaan B2B-myynti, markkinointi ja liiketoiminnan kehittäminen.

 

 

Yritysten on aika reagoida muuttuvaan yhteiskuntaan