Rakennusalan toimija otti kopin somesta. Myynti kasvoi heti 30 % – Lavonia

Julkaistu 23.2.2018

Social Selling -valmennus toi Lavonialle euroja viivan alle nopeasti. 

Millaisia tavoitteita Lavonialla oli yrityksenä kun päätitte ryhtyä koulutusyhteistyöhön Markkinointi-instituutin kanssa?  

– Tavoitteenamme oli myyntiprosessin parantaminen sekä sosiaalisen median käyttäminen myynnin työkaluna. Loimme kaikille yhdenmukaiset LinkedIn-profiilit ja myös yritykselle oman LinkedIn-profiilin. Päätimme sosiaalisen median pelisäännöt: mitä sinne laitetaan ja kuka laittaa, ja kuka on yrityksen somevastaava, Lavonia Oy:n toimitusjohtaja Tomas Lindell kertoo. 

– Valmennuksessa pääsimme yhdessä miettimään, mikä on tärkeää juuri meidän yrityksellemme. Saimme räätälöityä jokaiselle koulutukseen osallistuvalle oman tutkintopolun sen mukaan, mikä on omassa työssä tärkeää,  Lavonian rekrytoija Jonna Lahtinen täydentää. 

–  Olen huomannut itsessäni sen, että olen keskittynyt enemmän siihen, mitä olen tehnyt. Olen keskittynyt niihin asioihin, joita olen juuri oppinut koulutuksessa. Olen oivaltanut, että tätähän voin hyödyntää omassa työssäni. Se on tosi hyvä juttu, kertoo koulutuksen osallistunut Lavonian laskuttaja Janette Mirjamo

– Ammattitaitoiset kouluttajat tiesivät, mistä puhuvat. Kouluttajat olivat myös kiinnostuneita siitä, mihin suuntaan olemme yrityksenä menossa. Kun ihminen kouluttautuu, nousee samalla esiin muitakin asioita, joita hän ei ole huomannut omassa työssään. Asioita, jotka ovat olleet kulmakiviä. Jokainen, joka on osallistunut tähän koulutuspakettiin, on erittäin tyytyväinen. Itse olen työnantajana erittäin tyytyväinen siihen, mitä Markkinointi-instituutti on meille pystynyt tarjoamaan. 

Jaa sivu